מועצת המובילים: התנגדות נחרצת לסגירת כביש מספר 1 לתנועת משאיות

המועצה מגיבה להצעת משרד התחבורה לסגור את כביש ירושלים-ת"א לתנועת משאיות בין 6 ל-10 בבוקר ולנתב את תנועת המשאיות לכביש 443. בן הרוש: ייווצר גודש בלתי סביר לאורך הציר"


00:00 ,01.11.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

המועצה מגיבה להצעת משרד התחבורה לסגור את כביש ירושלים-ת"א לתנועת משאיות בין 6 ל-10 בבוקר ולנתב את תנועת המשאיות לכביש 443. בן הרוש: ייווצר גודש בלתי סביר לאורך הציר"
 
מועצת המובילים והמסיעים הגיבה לאחרונה להצעתו של משרד התחבורה לסגור את כביש מספר 1 לתנועת משאיות בין השעות 6 בבוקר עד 10 בבוקר.
 
בהמשך לדיון שהתקיים במשרד התחבורה בנושא זה פנתה מועצת המובילים במכתב לניצב אבי בן חמו, מפקד נתנ"א במשטרת התנועה, והודיעה לו כי היא מתנגדת נחרצות ליוזמה הנ"ל – וזאת מטעמים כבדי משקל הקשורים לבטיחות בדרכים.
 
בפנייה לניצב בן חמו ציין גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, כי ברצונו לוודא שאכן נעשית בחינה מדוקדקת של ההשפעות על כל רשת הכבישים בסביבה כתוצאה מהשינוי המוצע.
 
בן הרוש מציין בפנייתו כי נפח תנועת המשאיות לא יקטן בשל ההגבלה המוצעת, זאת לאור העובדה כי השעות 6 עד 10 בבוקר הינן שעות העסקים הפוריות ביותר בקליטת סחורות, ועל כן כל תנועת המשאיות תופנה לכביש 443.
 
בן הרוש ממשיך וכותב כי "סביר להניח כי תנועת כלי הרכב הפרטיים לא תרד משמעותית מציר 443 – מכאן שיווצר גודש בלתי סביר לאורך הציר ובכניסה לירושלים". בן הרוש מוסיף וכותב כי "מקובל לחשב משאית כ-4 פרטיים בחישובי עומסים. דהיינו, נקבל תוספת של 500 רכבים פרטיים לשעה בציר 443".
 
בן הרוש מציין בנוסף כי אין כל היגיון בהצרת צירי התנועה שגם במציאות הנוכחית אינם נותנים מענה סביר לצרכים. בן הרוש אף ציין במכתבו לניצב בן חמו כי תיגרם פגיעה חמורה באפשרות לקיים את תקנה 168 – "שעות עבודה ומנוחה" לאור העובדה כי גם 4 שעות של 'בטלה' ייחשבו כשעות עבודה מתוך 12 שעות העבודה המקסימליות שמתיר החוק.
 
בן הרוש מציין בנוסף כי משרד התחבורה, בניגוד להצהרותיו בדבר עידוד השימוש בתחבורה ציבורית, מעודד שימוש ברכב פרטי – וזאת על חשבון הגבלת תנועת המשאיות.
 
בן הרוש מסכם במכתבו לניצב בן חמו כי מועצת המובילים והמסיעים תציג התנגדות נחרצת ליוזמת משרד התחבורה – בכלל זה העלאת הנושא לדיון בוועדת הכלכלה. לדברי בן הרוש, "אין כל ספק כי הנזק שייגרם מההחלטה עולה על 'התועלת' התיאורטית שמצפים לה המתכננים".