מועצת המובילים: השר מופז הכריז על מתן עדיפות לייזום ובנייה של אזורי חנייה ומנוחה לרכב כבד

בעקבות פגישת עבודה שהתקיימה בין נציגי המובילים לשר התחבורה ואנשי משרדו הוחלט לקדם את הליכי חקיקה לתיקון תקנה 168 ושדרוג נוהלי הכשרת נהגים בחקיקה


00:00 ,29.11.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

בעקבות פגישת עבודה שהתקיימה בין נציגי המובילים לשר התחבורה ואנשי משרדו הוחלט לקדם את הליכי חקיקה לתיקון תקנה 168 ושדרוג נוהלי הכשרת נהגים בחקיקה
 
בישיבת עבודה שהתקיימה אתמול בבוקר בלשכת שר התחבורה, בהשתתפות השר מופז, מנכ"ל משרד התחבורה גדעון סיטרמן וראשי מטה במשרד התחבורה העלו נציגי המועצה גבי בן הרוש ודוד כוכבא, שורה של נושאים אשר עומדים במרכז סדר היום של ענף ההובלה. בדיון שהתקיים סקר סמנכ"ל משרד התחבורה, מר עוזי יצחקי, את סטטוס ביצוע דו"ח ועדת סגיס.
 
ממועצת המובילים נמסר כי שר התחבורה מופז הכיר בצורך בהקמתם של  אזורי חניה ומנוחה לרכב כבד בצירי התנועה  הראשיים, והודיע כי הוא יקדם את התוכנית של מועצת המובילים והמסיעים להקים בצדי הדרכים הראשיות אזורי מנוחה לנהגי המשאיות.
 
לדברי מועצת המובילים, החלטה זו תואמת את הדרישה אשר מופיע בסעיף 168 לתקנות התעבורה לפיה חייב נהג רכב כבד לעצור להתרעננות כל 4 שעות של נהיגה רצופה.
 
בפגישה עם שר התחבורה ציינו יו"ר המועצה, גבי בן הרוש, והמנכ"ל דוד כוכבא, כי המועצה דורשת מזה שנים ממשרד התחבורה לקחת אחריות על הקמת החניונים דוגמת "אזורי מנוחה" כמקובל בחו"ל.
 
ממועצת המובילים והמסיעים נמסר כי היא תובעת להכריז על הקמת חניונים אלה כפרויקט לאומי, וזאת על מנת להבטיח הליכי תכנון מהירים בכל הקשור לשיתוף פעולה עם החברה הלאומית לדרכים ולרשויות התכנון.
 
בפגישה עם השר נדונה גם בעיית התקלות והכשלים בנמלים. כמו גם  הדרישה לתאם את סדרי הפריקה והטעינה עם חברות ההובלה, ולא רק עם חברות הספנות, וזאת כדי למנוע מצב שכאשר יש ידיים לפריקה אין משאיות ולהפך.
 
ממועצת המובילים נמסר עוד כי דוד כוכבא ביקש מהשר מופז עידוד יוזמות של פיתוח אזורי חנייה ומנוחה בכל הקשור לשת"פ עם מע"צ ורשויות התכנון.
 
מנכ"ל משרד התחבורה, מר גדעון סיטרמן, ציין את הצורך בגיוס נהגים, קיצור הליכי קליטה ורישום של מועמדים חדשים למקצוע הנהיגה.
 
ממועצת המובילים נמסר עוד כי השר מופז סיכם את הדיון וקבע כי יש לפעול בנושא הכרת ענף ההובלה כחיוני למשק. כמו כן, הגדרת מקצוע הנהיגה כמקצוע וקביעתו כמקצוע מועדף. על פי הסיכום בדיון, הנושא יטופל מול שר התמ"ת ויובא לאישור הממשלה בהקדם.
 
כמו כן נמסר כי השר מופז יקיים בהקדם סיור בנמל אשדוד, במהלכו יתקיים דיון משותף עם כל הגורמים הנוגעים בשרשרת הלוגיסטית: ספנות, נמלים, מובילים.
 
על פי סיכום הדיון בקרוב יסתיימו הליכי חקיקה לתיקון תקנה 168 ושדרוג נוהלי הכשרת נהגים בחקיקה.
 
כמו כן תעודד יזמות להקמת אזורי חנייה ומנוחה בהתייחס לעבודת מטה שהוגשה לשר מופז על ידי מועצת המובילים. כמו כן נקבע כי לצורך קידום הפרוייקט יוקם מטה משותף למשרד התחבורה, מועצת המובילים ומע"צ.
 
ממועצת המובילים נמסר כי שר התחבורה סיכם את הדיון בדגש על קביעת לוחות זמנים  מהיר. השר הודיע כי  יפעל להכרה בענף  ההובלה כענף חיוני למשק ויגדיר את הנהיגה כמקצוע מועדף שיאפשר קליטה של חיילים משוחררים בתנאי עדיפות.