מועצת המובילים: השקת תוכנית למיגור מעורבות משאיות בתאונות דרכים

עלות התוכנית כ-2 מיליון שקל והיא תופעל בקרב כ-100 חברות הובלה, 100 קציני בטיחות ו-2,000 נהגים. התוכנית כוללת הצגה וניתוח של לפחות 4 תרחישי תאונות בתחום ההובלה


00:00 ,12.05.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

עלות התוכנית כ-2 מיליון שקל והיא תופעל בקרב כ-100 חברות הובלה, 100 קציני בטיחות ו-2,000 נהגים. התוכנית כוללת הצגה וניתוח של לפחות 4 תרחישי תאונות בתחום ההובלה
 
מועצת המובילים והמסיעים מסרה כי תוכנית רב תכליתית בשם "נוהגים אחרת" למיגור המעורבות של המשאיות בתאונות בשיתוף מועצת המובילים והמסיעים, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, המכללה לתחבורה בע"מ ב.מ.פ יוצאת לדרך.
 
התוכנית, שהוכנה על ידי המכללה לתחבורה בע"מ, נועדה למגר את מעורבות המשאיות בתאונות דרכים, ובכוונתה לטפל בגורם האנושי. התוכנית תופעל בקרב כ-100 חברות הובלה, 100 קציני בטיחות ו-2,000 נהגים.
 
גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, ודוד כוכבא, מנכ"ל המועצה, מסרו כי מדובר בתוכנית שתביא למהפכה בתרבות הנהיגה בקרב נהגי המשאיות, ולעצירה משמעותית בדיווחים על "תאונות עם משאיות". ההשקעה בתוכנית ההכשרה מוערכת בכ-2 מיליון שקלים.
 
ההשתלמות תהיה תהליכית לכל קבוצת לימודים נקבעה תוכנית לימודים משלה מנהלי החברות ישתלמו בגורמי הניהול האישי והכלכלי המשפיעים על תהליך הבטיחות בחברה.
 
לקציני הבטיחות ייערכו 6 סדנאות בנות 24 שעות שבועיות בהם בטיחות בנהיגה, שילוב בין אחריות למחויבות איך קצין בטיחות רואה את תפקידו בחברת הובלה ועוד.
 
תוכנית הלימודים של הנהגים כוללת סדנאות והרצאות בנושאים כמו בטיחות נהיגה. ניתוח תרחישים, אחריות ומחויבות לבטיחות. התוכנית כוללת הצגה וניתוח של לפחות 4 תרחישי תאונות בתחום ההובלה. המועצה רוצה בד בבד לקדם את מעמדו ולטפח את מקצועיותו של נהג הרכב הכבד.
 
גבי בן הרוש יו"ר מועצת המובילים והמסיעים אומר כי המועצה שואפת להגיע למצב ש אפס תאונות דרכים בקרב המשאיות. "ריבוי הפרסומים על תאונות שבהם מעורבות משאיות פוגעת בדימוי של ענף ההובלה וזאת למרות שבמקרים רבים מאוד יש לחפש את האשם לתאונה ברכב האחר ולא במשאית. המועצה תפקח על פעילותם של קציני הבטיחות המועסקים בחברות ותפעיל את סמכותה על כל הגורמים, בהם הנהגים ומנהלי החברות".