מועצת המובילים דורשת לדון בתעריפים לרכב כבד בכביש 6

במהלך דיון בוועדת הכלכלה בעניין החובה להתקין לוחית רישוי שלישית למשאיות, העלה יו"ר המועצה גבי בן הרוש, את סוגיית התעריפים אותם נדרשים לשלם המשאיות והאוטובוסים, לאור בחינה שערכה המועצה


00:00 ,23.07.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

במהלך דיון בוועדת הכלכלה בעניין החובה להתקין לוחית רישוי שלישית למשאיות, העלה יו"ר המועצה גבי בן הרוש, את סוגיית התעריפים אותם נדרשים לשלם המשאיות והאוטובוסים, לאור בחינה שערכה המועצה
 
נושא התעריפים מעסיק את ענף ההובלה מאז פתיחת כביש 6 והוא שב ועלה במהלך דיון בועדת הכלכלה שנערך השבוע.
 
במהלך הישיבה הפנה גבי בן הרוש את הנתונים ליו"ר וועדת הכלכלה ח"כ אופיר אקוניס וביקש את התערבותו המיידית. "הנתונים מדברים בעד עצמם", אומר בן הרוש והוסיף: "אין ספק שיש כאן מקום להתערבות מיידית של הרגולטור. המדינה חייבת לקחת אחריות ולהשתמש בסמכותה כנותנת הזיכיון".
 
בן הרוש ציין בהקשר זה כי עידוד המשאיות להשתמש בכביש הינו אינטרס ציבורי ראשון במעלה, זאת מתוך מספר היבטים לרבות הסטת תנועה מכביש 2 וחלוקת העומסים, הובלת חומרים מסוכנים באזורים דלילי אוכלוסיה, בטיחות בתנועה ועוד.
 
בהקשר זה נמסר כי לאחרונה ערך דוד כוכבא מנכ"ל המועצה בדיקה בנושא התעריפים של כביש 6, בהשוואה אל מול מדינות אחרות. הנתונים נבדקו על פני 50 קטעי דרך בכל מדינה שנבחנה לשם ההשוואה. לדברי דוד כוכבא, קיימים פערים בלתי סבירים בין התעריפים הנהוגים באירופה לעומת ישראל.
 
כוכבא ציין כי בכביש 6 נדרשות משאיות ואוטובוסים לשלם פי 3 מעלות הנסיעה של רכב פרטי על אותו קטע דרך, לעומת צרפת בה משאית ואוטובוס משלמים פי 1.5 על אותו קטע דרך, או באיטליה שם משאית ואוטובוס משלמים פ 1.25 על אותו קטע דרך-ביחס לרכב פרטי.