מועצת המובילים: גביית הבלו על הסולר אינה חוקית

יו"ר מועצת המובילים: "שנה שלמה לא מצליח האוצר להעביר בועדת הנספים את ההחלטה לייקר את הסולר"; בן הרוש אומר כי למרות שמתקיים דיון בוועדת הכספים ובבג"ץ גובה האוצר את הבלו על הסולר זה שנה שלמה שלא על פי הנוהל התקין ובניגוד לחוק .


00:00 ,10.11.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
יו"ר מועצת המובילים: "שנה שלמה לא מצליח האוצר להעביר בועדת הנספים את ההחלטה לייקר את הסולר"

"ועדת הכספים שוב דחתה את ההחלטה לאשר את בקשת משרד האוצר לייקר את הבלו על הסולר. הוועדה נתנה את הסכמת בדיעבד לייקור הסולר ב- 20 אג', ולא ב-30 אג' כפי שדרש האוצר בדיון שנערך ביום שני 8/11 בוועדת הכספים של הכנסת. זו הפעם השישית שבעניין זה, לא מתקבלת החלטה עקרונית שעל פיה יכול האוצר להמשיך ולגבות את הבלו על הסולר", כך אמר גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים, בעקבות החלטת ועדת הכספים מלפני יומיים.

גבי בן הרוש אומר כי למרות שמתקיים דיון בוועדת הכספים ובבג"ץ גובה האוצר את הבלו על הסולר זה שנה שלמה שלא על פי הנוהל התקין ובניגוד לחוק .

לדבריו, בחודש דצמבר 2003 העלה האוצר את הבלו על הסולר. העלאה זו חייבת הייתה לקבל את הסכמת ועדת הכספים של הכנסת, שכן, ועדת הכספים צריכה לאשר את ההתייקרות בתוך 60 יום , אחרת אין להתייקרות תוקף ויש לבטלה. "כאמור 6 פעמים דנה ועדת הכספים בבקשת האוצר לאשר את ההתייקרות והיא לא ניתנה. בינתיים גבה האוצר מאות מיליוני שקלים מחברות ההובלה וההסעה".

"מנהלי החברות צועקים חמס נגד ייקור הסולר. מרביתם במצב כלכלי קשה, הם מאשימים את האוצר בחיסול ענף ההובלה וההסעה. אליהם מצטרפים בעלי המוניות וארגון מורי הנהיגה התובעים גם הם לבטל את ההתייקרות של הסולר שנעשה בשרירות וללא קשר למחיר חבית נפט בשווקי העולם", הוסיף.

בן הרוש אמר כי למועצת המובילים והמסיעים מגיעות בקשות לעזרה נוכח מצבו הקשה של הענף מועצת המובילים והמסיעים תובעת לבטל את ההתייקרות, ולהחזיר את הסכומים שנגבו שלא כחוק.