לראשונה: סדנה לבטיחות בדרכים עבור רכבים כבדים

בסדנה ישתתפו כ-2,000 נהגי רכב כבד. דוד כוכבא: בעיית הבטיחות היא יותר מהכל בעיה 'התנהגותית - מנהיגותית', שבה יתמקדו לימודי הסדנה


00:00 ,25.06.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

בסדנה ישתתפו כ-2,000 נהגי רכב כבד. דוד כוכבא: בעיית הבטיחות היא יותר מהכל בעיה 'התנהגותית - מנהיגותית', שבה יתמקדו לימודי הסדנה
 
פרויקט "נוהגים אחרת" שנערך ביוזמת מועצת המובילים והמסיעים, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ובביצועה של המכללה לתחבורה ב.מ.פ, יוצא לדרך. במסגרת הפרויקט נפתחה סדנה מיוחדת אשר מיועדת להכשיר מנהלים של חברות הובלה ולהביאם לצמצום תאונות הדרכים בקרב נהגי המשאיות.
 
עיקר התוכנית מבוסס על הקניית כלים איכותיים לדרג הניהולי והתפעולי בחברות ההובלה. התוכנית כוללת  הרצאות עיוניות, סדנאות, ניתוח תרחישי תאונות ולקיחת מחויבות אישית של מנהל החברה.
 
יש לציין כי הסדנה תמומן על ידי הממשלה המקציבה לכך סכום של 1.8 מיליון שקל. הפיילוט הראשון יכלול כ-2,000 נהגים.
 
דוד כוכבא, מנכ"ל מועצת המובילים והמסיעים, אמר כי המועצה נוכחה לדעת כי "בעיית הבטיחות היא יותר מהכל בעיה 'התנהגותית - מנהיגותית', שבה יתמקדו לימודי הסדנה. עם סיום הסדנאות יימשך תהליך הטמעת לימודי הסדנא בחברות ההובלה.
 
בטקס פתיחת הסדנה שתקיים לאחרונה בתל אביב מסרו יאיר דורי, מנכ"ל הרשות לבטיחות בדרכים, וגבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, כי משקלם הסגולי של המובילים היבשתיים מציב אותם בחזית המאמץ המשותף לחתור לצמצום מעורבותם של המשאיות בתאונות הדרכים. הדוברים ציינו כי עקב תאונות הדרכים נגרם למשק הישראלי אובדן של 1.8 מיליון ימי עבודה בשנה.