לקראת הרפורמה במיסוי משק האנרגיה: המובילים דורשים הקפאת ייקור הבלו על הסולר

כחלק ממהלך ארבע שנתי להשוואת המס על בנזין וסולר ב- 1 בספטמבר יעלה המס על סולר ל -1 ש"ח לליטר ויופעל הסדר להחזרי מס סלקטיביים; היום לדיון בועדת הכספים: דרישה של המובילים והמסיעים להקפאת הבלו על הסולר


00:00 ,30.08.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

כחלק ממהלך ארבע שנתי להשוואת המס על בנזין וסולר ב- 1 בספטמבר יעלה המס על סולר ל -1 ש"ח לליטר ויופעל הסדר להחזרי מס סלקטיביים; היום לדיון בועדת הכספים: דרישה של המובילים והמסיעים להקפאת הבלו על הסולר
 
הרפורמה במיסוי משק האנרגיה יוצאת לפועל ב-1 בספטמבר 2005. החל מ- 1/9/2005 ועד 1/9/2009 יועלה בהדרגה הבלו על הסולר עד להשוואתו לזה של הבנזין. בשלב ראשון יעלה הבלו על הסולר ב- 1 בספטמבר ב -0.32 ש"ח לליטר ויעמוד על 1.00 ש"ח לליטר.
 
במקביל ובמהלך של 3 שנים, תופחת אגרת הרישוי על רכבי דיזל ותושווה לרכבי הבנזין. בחודשים האחרונים הופחתה התוספת לאגרת הרישוי לרכב דיזל פרטי בכ-900 ₪ בקירוב.
 
איתן רוב, מנהל רשות המסים בישראל, מסר כי מהלך זה, יצמצם עיוותים כלכליים שנוצרו כתוצאה מהפער הקיים היום בין המס המוטל על הבנזין לזה המוטל על הסולר, ויקבע מס אחיד למוצרים דומים.
 
יצוין, כי עליית מחירי הדלק במהלך השנה האחרונה נבעה אך ורק מהתייקרות הנפט בעולם ללא שינוי בגובה המס, שכן המס על הדלק לא מחושב כאחוז מהמחיר אלא הוא סכום קבוע בש"ח לליטר, עפ"י סיכום שנעשה עם ועדת הכספים ונציגי המשתמשים.
על מנת לצמצם את הפגיעה במספר קבוצות משתמשים מוגדרות, הנמנות על הסקטור העסקי, יופעל מנגנון החזרים סלקטיבי באמצעות מערכת בקרה ממוחשבת על בסיס מודלים כלכליים.
 
עוסק הזכאי לקבלת החזר יגיש דו"ח תקופתי של חודשיים או ארבעה, כפי שנקבע בהתאם להיקפי פעילות, ובו דרישה להחזר בלו על סולר ששימש לייצור הכנסה עפ"י השיעורים שנקבעו בצו. החזר הבלו יתבצע לחשבון הבנק של העוסק על פי רישומו במס ערך מוסף, תוך 30 יום ממועד הגשת הדו"ח.
 
מפעל תעשייתי הצורך סולר כחומר גלם בייצור בכמות העולה של 5,000 ליטר לחודש, זכאי להחזר הבלו על הסולר ששימש בתהליך הייצור. מפעל כאמור, יוכל לפנות אל הממונה האזורי ביחידת מס ערך מוסף בה הוא רשום כעוסק, על מנת להירשם ולקבל הנחיות לדיווח.
 
 
היום לדיון בועדת הכספים: דרישה להקפאת הבלו על הסולר
 
בפגישת חירום עם ח"כ דניאל בן לולו, הממונה מטעם ועדת הכספים על נושא התייקרות הסולר, הודיע בן לולו לנציגי מועצת המובילים ולארגוני המוניות כי הממשלה תידרש להקפיא כל התייקרות נוספת של הבלו על הסולר ובנוסף לכך יהיה עליה לוותר על הכנסות ממסים על הדלק.
 
ח"כ בן לולו נפגש עם גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, ועם אברהם פריד יו"ר ארגוני המוניות בישראל. פריד אומר כי בן לולו טיפל במסגרת ועדת הכספים בהשלכות של ייקור הסולר על ענף ההובלה וההסעה והעלה בזמן הדיון הצעות המקלות על בעלי המוניות, המשאיות והאוטובוסים להתגבר על משבר הדלק.
 
הדרישה להקפיא את הבלו על הדלק תבוא היום (30/8) לדיון בפני ועדת הכספים, כך הבטיח ח"כ בן לולו לבן הרוש ולפריד. על כך אמר בן הרוש: "המשאיות, האוטובוסים והמוניות: זו שעת חירום, התייקרות הדלק מחייבת התערבות הממשלה - כולנו ניפול, לא נעמוד בנטל".
 
בן הרוש ופריד אומרים כי ספקי הדלק בישראל, ובתוכם בתי הזיקוק מגדילים את הרווחים שלהם בכל עת שמחירי הדלק בעולם מתייקרים. "סופות הוריקנים בארצות הברית, וגחמות של יצרניות הדלק במדינות ערב, לא צריכות להיות סיבה למסיבה אצל ספקיות הדלק בישראל. זו שעתה של הממשלה לפעול לפיזור נטל התייקרות הדלק בעולם על כל הנוגעים בדבר", אמר בן הרוש.