למרות מתקני השקילה בנמלים משאיות יוצאות בעומס יתר

היום, יום רביעי, תדון ועדת החקירה הפרלמנטרית לעניין תאונות הדרכים, בראשות ח"כ נחום לנגנטל, בממצאי התחקיר של "ערב חדש" ששודר אמש, לפיהם יוצאות אלפי משאיות בעומס יתר מנמלי ישראל, למרות השקעה של מיליוני שקלים במתקני שקילה


00:00 ,20.11.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
למערכת העתון "שי ספנות ותעופה" נמסר כי היום, יום רביעי, תדון ועדת החקירה הפרלמנטרית לעניין תאונות הדרכים, בראשות ח"כ נחום לנגנטל, בממצאי התחקיר של "ערב חדש" ששודר אמש, לפיהם יוצאות אלפי משאיות בעומס יתר מנמלי ישראל, למרות השקעה של מיליוני שקלים במתקני שקילה.

גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים בישראל וראשי הענף, הזדעזעו מהגילויים לגבי ההפקרות השוררת בנמלי ישראל: "זו שערורייה שנמשכת זמן רב, נהגים רבים הופכים לעבריינים בעל כורכם בשל זיוף במסמכים, והמשלחים אינם נותנים על כך את הדין, אלא רק הנהג".

על פי התיאור של עופר טלר שערך תחקיר בנמל חיפה ופורסם ב"ערב חדש", נמצא כי אלפי משאיות כבדות יוצאות מנמלי הארץ כשהן עמוסות במשקל רב מהמותר ומסכנות את הנוסעים בכביש.

מתקני השקילה שעלו יותר מ- 5 מיליוני שקלים עומדים בנמלים בלי שימוש ובלי שיבדקו את משקל המשאיות שיוצאות לדרך.

בעקבות התחקיר הודיע ח"כ, סגן שר התחבורה לשעבר, אבי יחזקאל, כי יניח הצעת חוק המטילה אחריות פלילית אישית על מנהלי הנמלים בארץ, אשר בתחום אחריותם אמורות היו להיבדק המשאיות בעלות המשקל החורג.

דוברת משטרת התנועה, רב פקד רונית בנך אמרה, כי משטרת ישראל אינה אחראית לאכיפה בתוך הנמלים. משרד התחבורה ורשות הנמלים צריכים לדאוג לכך.

סמנכ"ל רשות הנמלים ד"ר אריה סחיש אמר, כי סמכות האכיפה בחוק היא של המשטרה. רשות הנמלים מנסה שנים רבות להעביר את נתוני השקילה בנמלים למשטרה כדי שזו תוכל לאכוף את החוק אולם ללא הצלחה.

יו"ר מועצת המובילים והמסיעים בישראל, גבי בן הרוש אומר, כי מדובר בשרשרת של מחדלים, ובאוזלת יד של רשויות האכיפה, שבהתנהגותן הם מסכנות את שלום הציבור, ותורמות להתגברות הקטל בדרכים.