להוציא מידי משרד התחבורה את הטיפול בתאונות הדרכים ולהעבירו לגורם מקצועי

מועצת המובילים והמסיעים בישראל: דם הנספים בכבישים - על ידיהם של הממונים על הבטיחות; אי ביצוע דו"ח ועדת סגיס וועדת לנגנטל - מחדל חמור


00:00 ,02.06.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
מועצת המובילים והמסיעים בישראל: דם הנספים בכבישים - על ידיהם של הממונים על הבטיחות; אי ביצוע דו"ח ועדת סגיס וועדת לנגנטל - מחדל חמור

יש ולהוציא מידי משרד התחבורה את הטיפול בתאונות הדרכים ולהעבירו לגורם מקצועי הרגיש יותר לחיי אדם. במקביל, צריך לשלוח הביתה את כל הגופים המתיימרים לעסוק בבטיחות משום שהתוצאה מכל הפעילויות שלהם בעשור האחרון היא אפס, כך אומר גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים בישראל לנוכח מכת התאונות הקשות שאירעו בימים אלה.

בן הרוש אומר, כי הטיפול בתאונות נעשה ברמה אקדמית ובניתוק מהשטח. יש להביא בדחיפות אנשי שטח שייקחו על עצמם את הטיפול המעשי במניעת הקטל בדרכים.

העיסוק בגורם האנושי מוגזם מידי, לאנשי האקדמיה קל יותר לקיים סימפוזיונים ולדון בנושאים ברומו של עולם במקום לרדת לשטח ולראות את נקודות החיכוך המסוכנות בין הנהג לכביש.

מדוע אין מיישמים את מסקנות ועדת סגיס ואת המלצות ועדת לנגנטל. אלה טיפלו בנושא על כל היבטיו ומצאו פגמים כבדי משקל בתחומים רבים שאינם קשורים רק בגורם האנושי. איפה משרד התחבורה, איפה הרשות המטפלת בתאונות הדרכים? בחמשת החודשים הראשונים של שנה זו נהרגו כ- 231 בני אדם, עלייה של עשרות אחוזים בהשוואה לשנה שעברה.

"אל תחפשו את המטבע מתחת לפנס", אומר יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, עם הנהגים העבריינים יש למצות את הדין ולא לחוס עליהם, ואולם כל עוד לא יטפלו ביסודיות בנקודות התורפה ובתשתית של כבישים מועדים לפורענות, לא תעזור הרדיפה האובססיבית אחרי נהג המשאית.