כנס חירום על מצב ענף ההובלה וההסעה במסגרת תערוכת טכנוקאר 2005

שר התחבורה ח"כ מאיר שטרית הוזמן להשתתף בכנס מיוחד של מועצת המובילים והמסיעים שיתקיים ב- 6/6 בגני התערוכה בתל אביב. אל הכנס שייערך במסגרת תערוכת טכנוקאר 2005, הוזמנו כ- 200 בעלי חברות הובלה והסעה, הטוענים נגד הפקרת הענף לתחרות פרועה ומסוכנת. תחרות ברמ


00:00 ,16.05.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

שר התחבורה ח"כ מאיר שטרית הוזמן להשתתף בכנס מיוחד  של  מועצת המובילים והמסיעים שיתקיים  ב- 6/6 בגני התערוכה בתל אביב.
אל הכנס שייערך במסגרת תערוכת טכנוקאר 2005, הוזמנו כ- 200 בעלי  חברות  הובלה והסעה, הטוענים נגד הפקרת הענף לתחרות פרועה ומסוכנת. תחרות ברמה   שאינה מאפשרת את קיומו של הענף וניהולו על בסיס בטיחותי וכלכלי
.
 
גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים אומר כי ההפקרות בהתנהלות הענף יצאה מכלל שליטה, וכל זה בגלל התייקרות מחירי הסולר ותעריפי ההובלה הנמוכים שמאלצים גורמים בענף לעבוד בתנאים של עבריינות ואי ציות לתקנות התעבורה. הדבר מתבטא אומר בן הרוש   בביצוע הובלת בעומס יתר, באי הקפדה על תקנות שעת עבודה ומנוחה והפקרת הטיפול התקופתי ברכב ופגיעה בשכרם של הנהגים.
 
מנכ"ל המועצה, דוד כוכבא, שמארגן את הכינוס אומר כי חלקה של הממשלה בהפקרת הענף  מחייב התערבות של בית המשפט הגבוה לצדק, לא יתכן, אומר כוכבא, שהממשלה  אשר תורמת  יותר מכל גורם אחר לייקור תשומות ההובלה וההסעה, תתנהג כבת יענה ותודיע  מראש, במסגרת ההסכמים שהיא עורכת עם החברות, שאין היא מכירה ואין היא (הממשלה) משלמת תוספת תשלום כלשהו, במקרה של התייקרויות בתשומות ההובלה וההסעה.
 
בכינוס תעלה הדרישה  ליצור, בחסות משרד האוצר, מנגנון של החזר התייקרויות למובילים ולמסיעים  במשרדי הממשלה  שהם כיום ספק העבודה המוביל במשק.