יו"ר סע-שא: ענף התובלה בישראל פועל היום בניצולת חלקית בלבד

יוסי יונה ציין בכנס השנתי של ארגון הגג כי "הפרויקטים שעשויים להבטיח תעסוקה נאה לענף ההובלה בישראל עדיין לא יצאו לפועל. המצב עדיין קשה, זה הזמן לייעל השירות


00:00 ,23.12.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

יוסי יונה ציין בכנס השנתי של ארגון הגג כי "הפרויקטים שעשויים להבטיח תעסוקה נאה לענף ההובלה בישראל עדיין לא יצאו לפועל. המצב עדיין קשה, זה הזמן לייעל השירות
 
הכנס השנתי של סע-שא, ארגון הגג של חברות הובלה והיסעים, שנערך השבוע במרכז הקונגרסים אווניו שבאירפוט סיטי משך אליו כמאה ועשרים בעלי חברות תובלה המאוגדות בסע-שא, נציגים בכירים ואורחים שהגיעו לשמוע הרצאות מקצועיות להידבר על שיתוף פעולה בענף.
 
יוסי יונה, מנכ"ל סע-שא, ציין בדבריו כי "על הנייר יש כרגע תוכניות רבות בתחום התשתיות והבטחות רבות להנעת המשק וענף התובלה. כולם אומרים שאוטוטו נצא מה'ברוך' הכלכלי העולמי. לצערי זה עוד לא קורה. ענף התובלה בישראל עובד היום על ניצולת חלקית בת כ-70% מכוחו בלבד. אנחנו עדיין מדשדשים, עדיין צולעים. הפרויקטים  שעשויים להבטיח תעסוקה נאה לענף ההובלה בישראל עדיין לא יצאו לפועל".
 
יוסי יונה הוסיף וציין כי "המצב עדיין קשה, הרציפים בנמל ריקים והכבישים מלאים בהרבה יותר משאיות מהנדרש כרגע למשק בישראל. תהליך זה מוביל למלחמת מחירים איומה ונוראה בתחום התובלה. זה הזמן להעמיק את תודעת השירות שלנו, להרחיב שיווק ויוזמה. להעמיק קשרים מקצועיים, ליזום, לתקן ליקויים להיות עם הלקוח בקשר הדוק. אלו הדברים שהוכיחו עצמם ביחסי לקוח-ספק ואלו הפעולות שיכינו אותנו בצורה המיטבית ליום שבו יסתיים המיתון".
 
אחריו נשא דברים גבי בן-הרוש, יו"ר מועצת המובילים, שדיווח כי בקרוב יוכלו מנהלי חברות ההובלה להכשיר בעצמם נהגים למצבי חירום ביטחוניים, פעולה שמשמעותה "הכרה ביכולתם ובמקצועיותם של מנהלי החברות".
 
מארגן הכנס, מנכ"ל סע-שא, אבי קוסטו, ציין בדבריו כי "זהו מפגש של שיתוף פעולה והעמקת קשרים מצד עשרות מנהלי חברות הובלה והיסעים חברי הארגון. יש יתרון לגודל שלנו - אנו ארגון הגג של חברות התובלה הגדול בישראל".
 
מר קוסטו הציג במצגת הסוקרת את ענף המשאיות בישראל בשנת 2009 נתון לפיו בישראל נעות היום על כבישי ישראל כ-35,000 משאיות בפלחי פעילויות שונות. - 55% מהם בבעלות פרטית. על פי המצגת, בארץ פועלות 240 חברות הובלה המאוגדות בארבעה ארגוני גג.
 
"הרחבנו את השורות וגדלנו. התחלנו עם 16 חברות בארגון הגג והיום אנחנו מונים 52 חברות הובלה. השתתפנו בבחירות להתאחדות בעלי מפעלי תובלה והכנסנו לשם כמה חברי הנהלה, השגנו מחירים טובים לרכישת סולר,  יצאנו בתוכנית גלובלית לרכישת צמיגים באיכות טובה מאוד, רכשנו את תוכנת דאנ'ס גייד, הקמנו אתר אינטרנט, סייענו בגיוס עובדים איכותיים לחברות ועוד שורת פעולות במטרה לתמוך מקצועית בחברי הארגון".