יו"ר מועצת המובילים לשר התחבורה: מדיניות של זלזול בהמלצות הוועדות המקצועיות

בן הרוש מתייחס במכתבו לשר מופז להמלצות ועדת האלוף עמי סגיס משנה שעברה אשר התקבלו ואומצו על ידי השר אך טרם נעשה דבר על מנת להוציאן לפועל


00:00 ,29.08.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

בן הרוש מתייחס במכתבו לשר מופז להמלצות ועדת האלוף עמי סגיס משנה שעברה אשר התקבלו ואומצו על ידי השר אך טרם נעשה דבר על מנת להוציאן לפועל
 
גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, הוציא אתמול מכתב לשר התחבורה מופז בעניין המלחמה בתאונות הדרכים וביטול הקיצוץ בתקציב המשרד.
 
במכתב שהופנה לשר מופז כותב יו"ר מועצת המובילים ומזכיר את מסקנותיה של ועדת סגיס משנה שעברה אשר אומצו על ידי השר ב-13 באוגוסט 2006. לטענת בן הרוש, על אף שהמלצות ועדת סגיס התקבלו ואומצו על ידי השר – "התוצאה במונחים של ביצוע שואפת לאפס".
 
בן הרוש מתייחס במכתבו לביטול הקיצוץ בתקציב והקצבת 550 מיליון שקל למאבק בתאונות הדרכים, אך טוען כי "הכסף לא יענה את הכל כל עוד קיימת מדיניות של זלזול בהמלצות של ועדות מקצועיות".
 
ועדת סגיס, מזכיר בן הרוש לשר מופז, הגישה סקירה מקיפה ויסודית על ענף ההובלה עם שימת דגש על הבעיות והאתגרים הניצבים בפני הענף.
 
בן הרוש מציין כי הוועדה בראשות האלוף עמי סגיס שיתפה מומחים בדיוניה, ירדה לעומק הבעיות ופעלה מתוך בחינת האירועים בשטח ובסופו של דבר הגישה המלצות בעלות משקל רב להשגת בטיחות בדרכים דוגמת מפרצי חנייה בכבישים, חניונים לרכב חומ"ס בערים, הפעלת ועדת מייעצת במשרד התחבורה בנושא מובילים, הכשרת נהגי משאיות, טיפול בהובלה בטוחה של מטענים – מתקני קשירה ועוד.
 
בן הרוש מציין במכתבו לשר מופז כי מועצת המובילים והמסיעים יזמה פעולות רבות להגברת הבטיחות. "לא נרתענו מביקורת החברים כאשר הדבר היה נחוץ. הנפנו במו ידינו את דגל 'עומס היתר', תבענו תקנות של שעות עבודה ומנוחה. יצרנו בכנסת את חוק רשיון מוביל, וחובת אחריות שילוחית, חיזקנו את מעמדו של הנהג ואת בטחונו הכלכלי באמצעות הסכם קיבוצי ובכל הקשור לבטיחות לא התפשרנו".
 
לעומת זאת, מציין בן הרוש, "לא נסכים שנהגי המשאיות יהיו מושמצים כאשר רכב פרטי מתנגש במשאית בגלל רשלנותו הוא או בגלל כבישים מסוכנים. לא נשלים עם מציאות שאין נותנים בידנו את התנאים להכשיר נהגי משאיות מקצועיים לרבות טיפול במטען נהיגה נכונה וכו'".
 
בן הרוש מסיים את מכתבו לשר מופז בציינו כי מועצת המובילים והמסיעים עומדת לרשותו במאבק בתאונות הדרכים, בכל הקשור בנו הנהגים ובעלי המשאיות.