יו"ר מועצת המובילים: הפתרון לקטל בכבישים לא ימצא בטקסים בבית הנשיא

גבי בן הרוש קורא לשר התחבורה להקים, ללא דיחוי צוות מקצועי, אשר יתחיל בהשמת המלצות ועדת סגיס לאחר שוועדה זו כבר בחנה לעומק את התנהלות ענף ההובלה, והציבה בפני שרי התחבורה פתרונות מעשיים ומקצועיים


00:00 ,15.02.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

גבי בן הרוש קורא לשר התחבורה להקים, ללא דיחוי צוות מקצועי, אשר יתחיל בהשמת המלצות ועדת סגיס לאחר שוועדה זו כבר בחנה לעומק את התנהלות ענף ההובלה, והציבה בפני שרי התחבורה פתרונות מעשיים ומקצועיים
 
גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים אמר הבוקר כי ניתן לצמצם באופן ניכר את מספר התאונות שבהם מעורבים נהגי משאיות אם משרד התחבורה יבצע את המלצת ועדת סגיס שפורסמו בשנת 2002 ולא בוצעו עד היום. לדבריו, החרדה מפני תאונות הדרכים, וחוסר המעש של הרשויות, מולידים כל יום פטרונים תמימים הסבורים כי בכוחם לצמצם את הקטל המתעצם בכבישים, אבל זה, לדבריו, לא קורא.
 
"מודעות הענק בעיתונים וקריאה להמונים לחתום על עצומות, כמו גם טקסים לחלוקת כיבודים בבית הנשיא, לא הצילו עד כה נפש אחת בישראל. עוד לא חלפו חודשיים, מתוך שנים עשרה חודשי השנה, וכבר נמנו 60 הרוגים. הכבישים שותתים דם, והרשויות מסתפקות בפעולות של גורמים חובבנים, ומומחים מפוקפקים, שלא מוסיפים לבטיחות בדרכים דבר וחצי דבר", אמר בן הרוש..
 
לדבריו, כבר באפריל 2004 פרסמה הוועדה הציבורית לבחינת ענף ההובלה, בראשותו של אלוף (מיל) עמי סגיס, את מסקנותיה ואת המלצותיה לטיפול במעורבותם של המשאיות בתאונות הדרכים. הוועדה קיימה 20 ישיבות מסקנותיה של הוועדה אומצו על ידי שלושה שרים אולם לא בוצעו עד היום. בן הרוש ציין כי ועדת סגיס נתנה מענה מקצועי לסוגיות העיקריות המאפיינות את הגורמים למעורבות משאיות בתאונות דרכים. הוועדה טיפלה בתופעה של הובלה בעומס ייתר, באכיפת תקנות שעות עבודה ומנוחה של נהגי רכב כבד ונכנסה לעובי הקורה של הטיפול "בתחרות מול גורם הבטיחות".
 
בן הרוש, שכיהן כחבר בוועדת סגיס, ציין כי מועצת המובילים, המייצגת את חברות ההובלה וההסעה המאורגנים, אמצה את המסקנות ואולם, כאמור, דו"ח ועדת סגיס ומסקנותיה "מעלות אבק במנהל לבטיחות בדרכים".
 
גבי בן הרוש קורא למהפך בטיפול בתאונות הדרכים. "צריך להתחיל את הכל מחדש. אסור להשאיר את הטיפול בקטל בדרכים בידי אנשים שהשגרה היא דרך עבודתם. צריך לפזר את המנהל לבטיחות בדרכים המבזבז מיליארדים על מבצעי ראווה. צריך לשלוח את היועצים הביתה. איתם או בלעדיהם זה אותו הדבר", אמר בן הרוש וציין כי מועצת המובילים קוראת לשר התחבורה להקים ללא דיחוי צוות מקצועי, אשר יתחיל בהשמת המלצות ועדת סגיס לאחר שוועדה זו כבר בחנה לעומק את התנהלות ענף ההובלה, והציבה בפני שרי התחבורה פתרונות מעשיים ומקצועיים.
 
 
טרם נתקבלה תגובת משרד התחבורה.