יו"ר מועצת המובילים: הפרסומים על תאונות דרכים צריכים להתריע ולא להרגיע

ביום שישי 2/1/04 פרסם משרד התחבורה נתונים מרגיעים על כמות תאונות הדרכים שקרו בשנת 2003. הנתונים הצביעו על ירידה במספר ההרוגים בתאונות בשנת 2003 לעומת 2002. כבר ביום שלמחרת פרסמו אותם המקורות על תשע תאונות דרכים עם נפגעים, בהם 4 הרוגים, בתוך יומיים


00:00 ,05.01.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
קורא לשר התחבורה ליישם את מסקנות ועדת סגיס, שישומן ישפר את מצב הבטיחות וימנע חלק מקורבנות הדרכים של שנת 2004

ביום שישי 2/1/04 פרסם משרד התחבורה נתונים מרגיעים על כמות תאונות הדרכים שקרו בשנת 2003. הנתונים הצביעו על ירידה במספר ההרוגים בתאונות בשנת 2003 לעומת 2002. כבר ביום שלמחרת פרסמו אותם המקורות על תשע תאונות דרכים עם נפגעים, בהם 4 הרוגים, בתוך יומיים.

גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים בישראל אומר, כי כל עוד מובילה מדינת ישראל במספר תאונות הדרכים בהשוואה למדינות אחרות, אסור לה לדבר על נושא כאוב זה במונחים אופטימיים. "יותר תאונה פחות תאונה", הם רק מקרה של מזל ולא תוצאה של פעולה מסודרת ותכליתית של הרשויות נגד הגורמים לתאונות.

בן הרוש מאשים את השלטונות בהזנחת הטיפול בגורם הבסיסי לתאונות הדרכים. עד היום לא "תפסו את השור בקרניו", לא יושמו כלל מסקנות ועדת סגיס. אין אכיפה בנמלים נגד התופעה של משאיות אשר יוצאות בשערי הנמל עמוסות במטען בכמות כפולה מהמותר, לנהגים עייפים אין אזורי מנוחה ורענון בצירים הראשיים, כולל בכביש חוצה ישראל, המתיימר להיות ציר תנועה חדיש ומודרני.

יו"ר מועצת המובילים והמסיעים בישראל קורא לשר התחבורה ליישם את מסקנות ועדת סגיס, שישומן ישפר את מצב הבטיחות וימנע חלק מקורבנות הדרכים של שנת 2004.