יו"ר מועצת המובילים: ביטול מס קניה של 5% על רכישת משאיות – הישג חשוב

הבלו על הסולר למובילים המאורגנים לא יעלה עד סוף שנת 2008 כך החליטה אתמול ועדת הכספים של הכנסת; במקביל גם בוטל מס קניה בסך 5% על רכישת משאית חדשה; "ההחלטה שנתקבלה אתמול בכנסת מקובלת על מועצת המובילים והמסיעים", אמר בן הרוש


00:00 ,04.01.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

הבלו על הסולר למובילים המאורגנים לא יעלה עד סוף שנת 2008 כך החליטה אתמול (3/1/05) ועדת הכספים של הכנסת; במקביל גם בוטל מס קניה בסך 5% על רכישת משאית חדשה; "ההחלטה שנתקבלה אתמול בכנסת מקובלת על מועצת המובילים והמסיעים", אמר בן הרוש
 
גבי בן הרוש יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, אמר כי מדובר בהישג חשוב של מועצת המובילים והמסיעים אשר התנגדה בעקביות לייקור מחירי הסולר באמצעות הטלת בלו מיוחד, כדי לממן באמצעותו תקציבי הממשלה שנועדו, לדבריה, להקמת גדר ההפרדה וכיסוי הוצאות אחרות שביקש האוצר להטיל על גבם של המובילים והמסיעים.
 
"ההחלטה שנתקבלה אתמול בכנסת מקובלת על מועצת המובילים והמסיעים", אמר בן הרוש. לדבריו, המועצה יצאה למאבק נגד ייקור הבלו על הסולר עוד בשנת 1999 בעת שאברהם שוחט כיהן בתפקיד שר התחבורה.לדבריו, עוד בחמישי בדצמבר 1999 הכריזה מועצת המובלים והמסיעים על שביתה כללית בעקבות הודעת הממשלה על ייקור מחירי הסולר. "עד אז היה מחירו של ליטר סולר כ- 1,32 ₪ לליטר. מאז החל מחירו של הסולר לטפס כלפי מעלה ביוזמות של ממשלת ישראל וללא כל קשר למחירה של חבית דלק בשוקי העולם", ציין בן הרוש.
 
לדבריו, מאז ועד עתה נאבקת מועצת המובילים נגד המגמה להתאים את מחיר הסולר למחיר הבנזין. "מאבק עיקש זה הוכתר בהצלחה , המס שיוטל על ההובלה המאורגנות יהיה 32 אגורות לליטר לעומת 68 אגורות לאחרים, פרט למוניות שזכו להנחה מיוחדת הודות למאבק שאותו הוביל אברהם פריד מארגון המוניות", אמר.
 
יו"ר מועצת המובילים ציין כי ניסיון נוסף של האוצר לייקר את הסולר שנעשה באפריל 2002 סוכל על ידי מועצת המובילים, כשבאותו היום חסמו המובילים את מסופי הדלק וצמתים מרכזיים ברחבי הארץ, וכי גם בדצמבר 2003 החליט האוצר לייקר את הסולר, אך מועצת המובילים והמסיעים הגיבה בחסימת הנמלים למשך שלושה ימים.
 
בן הרוש הוסיף כי בתחילת שנת 2004, כאשר נתגלתה מגמת האוצר להשוות את מחירי הסולר עם מחירי הבנזין, פנתה המועצה לקבל סיוע משפטי מבית המשפט הגבוה לצדק והוגשה עתירה באמצעות משרד עו"ד דוד כחלון. בנוסף, ראשי ארגוני ההובלה גבי בן הרוש, דוד כוכבא ואברהם פריד שפעל מטעם ארגוני ההמוניות, הקימו לובי של נציגי ענף ההובלה וההסעה בכנסת שבראשם עמד ח"כ דניאל בן לולו, שכיהן כיו"ר של ועדה מיוחדת שהוקמה לטיפול בנושא הבלו על הסולר.
 
"ואכן, בהחלטה שנתקבלה בוועדת הכלכלה של הכנסת הגיע נושא זה לסיומו, לאחר מאבק שנמשך חמש שנים. ההחלטה הבסיסית אומרת כי : רכב עבודה מ- 4,5 טון ייהנה מהחזר של 50% מעלות הבלו על הסולר. כלומר, בעלי משאיות המשתמשים בסולר ייחסכו כ- 40 אלף ₪ בשנה, לכל משאית, בהחזר תשלום מס בגין הבלו", סיכם בן הרוש.