יו"ר ועדת הכלכלה: לא קיבלתי את המלצות ועדת סגיס

ח"כ ארדן אמר את הדברים בתשובה לפנייתו של גבי בן הרוש בהתייחסו לסוגיית הצעת החוק לתיקון פקודת התעבורה (מס' 78). על כך אמר בן הרוש: "זה לא רציני"


00:00 ,28.01.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

ח"כ ארדן אמר את הדברים בתשובה לפנייתו של גבי בן הרוש בהתייחסו לסוגיית הצעת החוק לתיקון פקודת התעבורה (מס' 78). על כך אמר בן הרוש: "זה לא רציני".
 
"המלצות ועדת סגיס לא הועברו אלי על ידי משרד התחבורה ואף לא אל מזכירות הועדה". כך אומר ח"כ גלעד ארדן יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת בתשובה ליו"ר מועצת המובילים והמסיעים גבי בן הרוש, בהתייחסו לסוגיית הצעת החוק לתיקון פקודת התעבורה (מס' 78).

כידוע, הצעת החוק מגדירה מחדש "רכב כבד" כרכב מסחרי שמשקלו הכולל המותר עולה על 12,000 ק"ג והיא מגדירה מיהו "חונך", את האיסורים החלים על נוהג חדש ברכב כבד ומה כוללת תכנית ההתנסות (היקפה, משכה, תנאיה והפיקוח עליה).
 
לטענת יו"ר ועדת הכלכלה, בדצמבר 2007 העביר משרד התחבורה והבטיחות בדרכים לועדת הכלכלה של הכנסת נתונים ביחס למספר מבקשי רשיון נהיגה לרכב כבד וכן רשימת תאגידים בפריסה ארצית, לביצוע חונכות. הוא ציין כי בעקבות כך נקבע דיון בסוף דצמבר 2007 בסיומו התבקשו נציגי משרד התחבורה להעביר, ולא בפעם הראשונה לטענת ח"כ ארדן, את התכניות של הקורס וההכשרה הנערכים לנהגי רכב כבד (מעשיים ועיוניים) וכן את טיוטת תכנית ההכשרה והקריטריונים של תכנית ההתנסות.
 
ח"כ ארדן הוסיף: "עד למועד זה לא התייחס משרד התחבורה והבטיחות בדרכים לבקשות הועדה".
 
גבי בן הרוש אמר הבוקר בשיחה עם מערכת port2port: "זה מוכיח חוסר רצינות. לאורך השנים שלחה המזכירה של מועצת המובילים את דו"ח סגיס לח"כ גלעד ארדן. אם הוא לא מוצא, אז שיילך לכנסת ויחפש. אני לא יודע באיזו כנסת הוא נמצא".
 
לגופו של ענין ציין בן הרוש שלמרות שהוא ניהל עם ח"כ ארדן דיונים מאז שנת 2003, הוא בוחר להפיל את כל האשמה דוקא על משרד התחבורה. לטענתו, עד כה לא מצא ח"כ ארדן לנכון להקים צוות מקצועי שיבחן את נושא הצעת החוק.