חוצה ישראל גובה ממשאית פי שלושה מרכב רגיל

גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים בישראל, אומר כי בגלל התעריף הגבוה שנדרשים נהגי המשאיות לשלם על הנסיעה בכביש חוצה ישראל, הם נמנעים מלהשתמש בכביש וממשיכים לנסוע בכבישים העמוסים העוברים בתוך הישובים


00:00 ,11.12.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
רכבים עם חומרים מסוכנים ורכב מעל 4 טון עוקפים את כביש חוצה ישראל

מועצת המובילים והמסיעים בישראל דורשת ממנהלת כביש 6 להשוות את מחירי השימוש בכביש של רכב מעל 4 טון למחירים שגובה החברה לרכב שמשקלו עד 4 טון.

גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים בישראל, אומר כי בגלל התעריף הגבוה שנדרשים נהגי המשאיות לשלם על הנסיעה בכביש חוצה ישראל, הם נמנעים מלהשתמש בכביש וממשיכים לנסוע בכבישים העמוסים העוברים בתוך הישובים. הדבר אמור גם לגבי משאיות שמובילות חומרים מסוכנים.

יו"ר מועצת המובילים והמסיעים בישראל העלה את הנושא ביום רביעי 10/12/03 בפני ועדת הכלכלה של הכנסת ואמר, כי על המדינה לעודד את נהגי הרכב הכבד לנוע בכביש חוצה ישראל לא רק למטרות הרווחיות של מנהלת הכביש, אלא במיוחד למען שלום הציבור ובטחונו. העברת עומסי תנועה שיוצרות המשאיות מהכבישים שבמרכז הארץ לכביש מס 6 תעלה את רמת הבטיחות ותקל על התנועה ליתר כלי הרכב.

ח"כ אלי אפללו, חבר בוועדת הכספים של הכנסת פנה בעניין זה למנכ"ל משרד התחבורה בן ציון סלמן, ביקש את התערבותו והזהיר כי הנושא לא ימצא את פתרונו הוא יביא את דרישת מועצת המובילים והמסיעים לחקיקה.