חוזרת תופעת גניבת מסמכי שחרור של מכולות בנמלים

בתקופה האחרונה חוזרת ונשנית תופעת הגניבה של מסמכי שחרור למכולות יבוא ממשרדי עמילי המכס וחברות התובלה. גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים בישראל, פנה לכל חברות התובלה בתביעה להגביר את סידורי האבטחה במשרדים.


00:00 ,30.05.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
 
בתקופה האחרונה חוזרת ונשנית תופעת הגניבה של מסמכי שחרור למכולות יבוא ממשרדי עמילי המכס וחברות התובלה.  גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים בישראל, פנה לכל חברות התובלה בתביעה להגביר את סידורי האבטחה במשרדים.
 
ממסמך שהופץ ע"י ב. בן-ישי, ממונה ביטחון ואוניות נוסעים בנמל אשדוד, מתברר שגונבי המסמכים יוצרים קשר עם המוביל ומסכמים עמו את מחיר ההובלה ואת מקום מסירת המכולה לאחר שחרורה מהנמל.  המוביל אינו מודע לעובדה כי בתום לב הוא מסייע לגורמים פליליים לגנוב מכולות מהנמל.
 
בן הרוש תובע מהמובילים להיות ערניים ולחשוד כאשר מוסר מסמכי השחרור הוא אדם פרטי, התשלום עבור ההובלה הוא במזומנים, המוביל מתבקש להשאיר את המכולה בנקודה מוסכמת או להעבירה למשאית אחרת בשיטת "גב אל גב", הקשר עם מזמין ההובלה הוא בטלפון נייד ופריקת המכולה היא באתר לא מוכר.
 
נהגי המשאיות התבקשו ליצור קשר עם עמיל המכס, בקשר להובלה המוזמנת, טרם ביצועה ולהודיע ליחידת הביטחון בנמל בכל מקרה של ספק.