חובת ניהול יומן נהג ברכב כבד

התקנה הוגשה לראשונה לאישור הוועדה לפני למעלה משנתיים אך יישומה נדחה בעקבות התנגדות מועצת המובילים שטענה כי מדובר בנסיגה באמצעי ניהול החברה ובקושי של נהגים למלא אחר התקנה. בעקבות התנגדות זו הועברה טבלה חדשה במגמה לפשט את מילוי הנתונים על ידי הנהג


00:00 ,14.08.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

ועדת הכלכלה, בישיבתה מיום 8.8.05, אישרה את התקנה המחייבת ניהול יומן נהג.

התקנה הוגשה לראשונה לאישור הוועדה לפני למעלה משנתיים אך יישומה נדחה בעקבות התנגדות מועצת המובילים שטענה כי מדובר בנסיגה באמצעי ניהול החברה ובקושי של נהגים למלא אחר התקנה. בעקבות התנגדות זו הועברה טבלה חדשה במגמה לפשט את מילוי הנתונים על ידי הנהג.
 
גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים הודיע לחברי הוועדה כי מדובר בניירת מיותרת אשר לא תבטיח דבר. כמו-כן, החברות נמצאות בעיצומה של תקופת הצטיידות במיטב הטכנולוגיה לניהול ציי רכב ובעידן כזה אין מקום לחזור לרישום ידני המוביל לצורך באחסון ארכיון של חומר רשום.
 
משרד התחבורה ומשטרת ישראל תמכו ביישום מיידי של התקנה, וזאת על מנת שיוכלו להצליב את המידע שנרשם על ידי הנהג עם המידע המופיע על הטכוגרף ובכך לנהל מעקב אישי אחר התנהלות הנהג ולוודא שאין חריגה בשעות העבודה.
 
לפיכך, החליטה הוועדה לאשר את התקנה אך להגבילה עד לדצמבר 2006, אז יבחן הנושא מחדש מול ההתקדמות בנושא הטכוגרף האלקטרוני ומערכות לניהול ציי רכב שיכנסו לשימוש שגרתי.