חברת נמל אשדוד תחל בשקילת מכולות מייבוא למניעת הובלה בעומס יתר

במכתב שיצא מדוד בן גיגי, ראש מחלקת מכולות ואחסנה בחברת נמל אשדוד בע"מ למועצת המובילים והמסיעים, נאמר כי החל מה-8 בינואר יחלו גם באכיפת שקילת מכולות יבוא למניעת הובלה בעומסי יתר. האכיפה תכלול את כל המשאיות המובילות מטענים אל הנמל, בתוך הנמל ומהנמל


00:00 ,02.01.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

במכתב שיצא מדוד בן גיגי, ראש מחלקת מכולות ואחסנה בחברת נמל אשדוד בע"מ למועצת המובילים והמסיעים, נאמר כי החל מה-8 בינואר יחלו גם באכיפת שקילת מכולות יבוא למניעת הובלה בעומסי יתר. האכיפה תכלול את כל המשאיות המובילות מטענים אל הנמל, בתוך הנמל ומהנמל.
 
בן גיגי הוסיף כי עד היום לא חלה האכיפה על מכולות שהובילו מטעני יבוא, ומעתה, נהג המוביל מכולות יבוא יופנה על ידי הביטחון אל משקל הנמל, המשאית תישקל ובמקרה של עומס יתר, יפורק המטען ובעליה יחויב בעלות הפירוק. כמו-כן, יערך בירור עם הנהג לבדיקת המקרה. במידה ומשקל המשאית יהיה בהתאם לתקנות, הנהג ישוחרר משער ה' כנגד גיליון שקילה תקין.
 
גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים טען כי עד כה נמנעו הנמלים מלבצע שקילה של מטעני יבוא והתוצאה היתה שמשאיות עלו על הכביש עם מטען עודף, כך שמלבד הסיכון הבטיחותי, הדבר היווה פתח ליצירת תחרות בלתי הוגנת בענף ההובלה כי היו גורמים שניצלו את העדר האכיפה להובלה בעודף מטען.
 
בן הרוש הוסיף כי הוא מברך את נמל אשדוד ומצפה כי גם שתי חברות הנמלים בחיפה ואילת ינהגו בהתאם. האחריות על יציאת משאיות המובילות מטען עודף חלה גם על מנהלי הנמלים, לפי החוק החדש, מדובר בעבירה פלילית. אני מקווה ומאמין שמעתה יתנהל הענף על פי כללי תחרות הוגנים.
 
בן הרוש מטיל האחריות גם על סוכני האניות שמוותרים לנהגים על שקילת מטענים המגיעים לנמלים. גם הם צריכים להתגייס למשימה של המלחמה בהובלת עומס יתר. שקילת המטענים מהווה אסמכתא לגבי כמות המטען, אי השקילה יכולה להוות פתח לגניבות כי אין שום מסמך המציין מה היתה הכמות המקורית של המטען.