חברות ההובלה וההסעה: להעלות את החזר הבלו על הסולר ב-40%

בסקר המבוסס על דו"חות שהתקבלו מרשות המסים נתגלו פערים עצומים בין התחשיבים שעליהם מבסס האוצר את צריכת הדלק של החברות לבין הצריכה בפועל. חברות ההובלה וההסעה דורשות מאגף המסים החזר של מיליוני שקלים


00:00 ,26.09.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

בסקר המבוסס על דו"חות שהתקבלו מרשות המסים נתגלו פערים עצומים בין התחשיבים שעליהם מבסס האוצר את צריכת הדלק של החברות לבין הצריכה בפועל. חברות ההובלה וההסעה דורשות מאגף המסים החזר של מיליוני שקלים
 
מועצת המובילים והמסיעים  תובעת מאגף המסים במשרד האוצר להעלות את תקרת ההחזר על תשלומי הבלו על הסולר ב-40%.
 
בסקר שנערך בין חברות ההובלה וההסעה המבוסס על דו"חות אותנטיים שנתקבלו מרשות המסים, נתגלו פערים עצומים בין התחשיבים שעליהם מבסס האוצר את צריכת הדלק של החברות לבין הצריכה בפועל.
במכתב ששלח מנכ"ל מועצת המובילים והמסיעים, דוד כוכבא, אל יעקב ערן, הממונה על המסים במשרד האוצר, נאמר כי הפערים שנמצאו עומדים על 35% - 45% לרעת חברות ההובלה. ההפסדים לחברות ההובלה וההסעה נאמדים במיליוני שקלים בשנה.
 
ככור, בשנת 2005 נכנסה לתוקף הרפורמה שאותה הוביל האוצר. בלב הרפורמה עמד רצון משרד האוצר להשוות את תשלומי הבלו על הסולר לאלה של הבנזין. התהליך צריך להימשך 4 שנים והמשמעות היא ייקור  הבלו על הסולר מ-38 אג' לליטר ל-220 אג' לליטר סולר.
 
במאבק שהובילה מועצת המובילים והמסיעים  נגד מגמה זו, הוסכם עם האוצר כי רכב הובלת מטענים, ורכב הובלת  נוסעים יקבל החזר מהמדינה בגובה 50% מהבלו החדש.
 
שלא במסגרת ההסדר ולא על פי רוח הסיכום, קבע  משרד האוצר תקרת צריכה מקסימלית למשאית שבגינה יקבל בעל המשאית את החזרי התשלומים על צריכת הסולר. עתה מתברר כי התחשיבים של האוצר שגויים.   משאית מבצעת קילומטראז' גבוה בכ-45% מהתחשיב על פיו מזוכות החברות.