ועדת הכספים דחתה את ההחלטה על ייקור הבלו על הסולר

בדיון בוועדת הכספים שהתקיים היום יום שני 26/1/2004 בנושא הצו להעלאת הבלו על הסולר בשיעור של 30 אג' לליטר, הוחלט לדחות את המשך הדיון למועד מאוחר יותר בשל התנגדות כל חברי הכנסת שהשתתפו בוועדה, לאישור הצו


00:00 ,26.01.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
כל חברי הוועדה התנגדו לאשר את הצו לייקור הסולר

בדיון בוועדת הכספים שהתקיים היום יום שני 26/1/2004 בנושא הצו להעלאת הבלו על הסולר בשיעור של 30 אג' לליטר, הוחלט לדחות את המשך הדיון למועד מאוחר יותר בשל התנגדות כל חברי הכנסת שהשתתפו בוועדה, לאישור הצו.

קואליציה נדירה של נציגי הליכוד, שינוי, העבודה, מרצ, אגודת ישראל וש"ס הצליחה להדוף את פניית האוצר לאשר את הצו בתוספת בלו על הסולר.

נציגי ענף ההובלה, ההסעה והמוניות הציגו שורה של טענות צודקות באשר לזיקה בין המצב הכלכלי בו שרוי הענף לבין עקומת תאונות הדרכים.

חברי הכנסת גילו הבנה לעובדה כי העיתוי הנוכחי בעת המיתון בו המשק שרוי איננו נכון להטלת מס נוסף על הציבור בדגש על הסקטור היצרני והעיסקי.

גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים בישראל הציג את נתוני החברות מההיבט המשקי ומההיבט הבטיחותי ותבע לאמץ את דוחות ועדת סגיס וועדת לנגנטל, אשר הוקמו על רקע מאבק הסולר בשנת 99 ושנת 2000.

חבר הכנסת אברהם (בייגה) שוחט ציין, כי העקרונות שמנחים אותו בהתנגדותו לצו האמור הם שאין ולא היה מעולם מס יעודי והודעת האוצר בדבר מס ישיר למימון גדר ההפרדה איננו מקובל. הממשלה מודיעה חדשות לבקרים, כי כמדיניות היא מפחיתה את המיסוי ובמקביל היא מבקשת לאשר תוספת מס בלתי מוצדק, טען שוחט.

יו"ר הוועדה ח"כ אברהם הירשזון זיהה את ההתנגדות הנחרצת של כל המשתתפים והודיע על דחיית ההצבעה לדיון נוסף.

משמעות ההחלטה הינה, כי ועדת הכספים חייבת להתכנס עד 22.2.04 – תום מועד 60 היום הקבועים בחוק המחייבים את אישור ועדת הכספים של הכנסת.

במועצת המובילים והמסיעים בישראל מתארגנים לישיבה הבאה על מנת להבטיח דחייה סופית של הצו המורה על העלאת הבלו על הסולר.