התפוצץ המו"מ על חידוש הסכמי העבודה בענף ההובלה

זאת בשל אי הסכמת הצדדים על סעיף הוצאות האש"ל . כמו כן קיימת מחלוקת בנוגע לתוספת הוותק לשכרם של הנהגים


00:00 ,22.11.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

זאת בשל אי הסכמת הצדדים על סעיף הוצאות האש"ל . כמו כן קיימת מחלוקת בנוגע לתוספת הוותק לשכרם של הנהגים
 
המשא ומתן בין נציגי ההסתדרות לנציגי חברות התובלה על חידוש הסכמי העבודה שהתקיים בשבוע שעבר במשרדים של התאחדות בעלי מפעלי הובלה בראשותו של מנכ"ל ההתאחדות דוד כוכבא ומזכיר חטיבה ארצי באיגוד עובדי התחבורה, עו"ד טוביה גודיס, הגיע בשבוע שעבר למבוי סתום. לטענת הצדדים המו"מ הגיע למבוי סתום וזאת בעיקר בשל אי הסכמת הצדדים בנושאי טבלאות השכר וגובה הוצאות האש"ל.
 
לטענת נציגי ההסתדרות, הסכם העבודה הנוכחי מצמיד את הוצאות האש"ל להוצאות האש"ל הנהוגות בשירות הציבורי ואשר נקבעים על פי חוזר מיוחד המפורסם מדי שנה על ידי הממונה על השכר באוצר. לטענת נציגי ההסתדרות, ההוצאה היומית בגין ארוחות בוקר, צהרים וערב על פי חוזר הממונה על השכר באוצר הינה 85 שקל ו-30 אגורות.
 
עו"ד טוביה גודיס, אשר ייצג את הסתדרות העובדים במו"מ, ציין כי חברות התובלה אינן עומדות בסכומים אלה גם כיום וכי הם מבקשות במסגרת ההסכמים החדשים להתנתק מההצמדה הקיימת לשירות הציבורי ולהשית תשלום קבוע של 40 שקל עבור ארוחות לנהגי המשאיות. לדבריו, ההסתדרות אינה יכולה להסכים לסכום זה מכיוון שהוא נמוך מהסכום המגיע לנהגים על פי ההסכם הקיים כיום.
 
לטענת נציגי התאחדות בעלי מפעלי הובלה תשלום אחיד של 40 שקל ליום עבודה הינו תשלום נאות ומדובר גם כך  בהחלטה שתכביד מאוד על בעלי חברות ההובלה שמרביתם נמצאים בקשיים כלכליים.
 
כמו כן קיימת מחלוקת בין הצדדים בנוגע לטבלאות השכר השונות. לאחר שהושגה הסכמה כי הנתון ההתחלתי בטבלאות יעמוד על סכום מינימום של 3,850 שקל עבור נהג מתחיל, חלוקים הצדדים בנוגע לתוספת הוותק שיש להוסיף למשכורות הנהגים. בעוד נציגי ההסתדרות דורשים כי מדי שנה יתווסף לשכר אחוז אחד עבור כל שנת ותק מבקשים נציגי חברות התובלה להוסיף אחוז אחד של תוספת ותק לשכר מדי שלוש שנים.