השר כץ בכנס קציני הבטיחות: מכיר בחשיבות ענף ההובלה

שר התחבורה מבקש לקדם ביחד עם גופי התובלה בישראל את המלצות דו"ח סגיס בתחום תיקון תקנה 168, הקמת אזורי חנייה ומנוחה, הכשרות נהגים והפניית חיילים משוחררים למקצוע נהג כמקצוע מועדף


00:00 ,24.09.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

שר התחבורה מבקש לקדם ביחד עם גופי התובלה בישראל את המלצות דו"ח סגיס בתחום תיקון תקנה 168, הקמת אזורי חנייה ומנוחה, הכשרות נהגים והפניית חיילים משוחררים למקצוע נהג כמקצוע מועדף
 
בכנס של איגוד קציני הבטיחות שהתקיים אתמול בשפיים, השתתף שר התחבורה ישראל כץ ודיבר בעיקר על נושאים שקשורים בענף ההובלה היבשתית בישראל בתחום המשאיות הכבדות והאוטובוסים. השר כץ ציין את חשיבותו של ענף ההובלה במשאיות בשינוע מטענים במדינת ישראל וציין כי 95% מהסחורות במדינה משונעים במשאיות, זאת לעומת שינוע של 5% על ידי רכבת ישראל.
 
השר כץ פנה לגבי בן הרוש מעל הבמה, וביקש לקדם במשותף שורה של נושאים מרכזיים שעומדים על סדר היום ואשר הוזנחו זה שנים רבות, בהם יישום המלצות דו"ח ועדת סגיס כגון תיקון תקנה 168 והתאמתה לדרישות המשתנות של הענף, ייזום וסיוע בהקמת אזורי חנייה ומנוחה על הצירים הראשיים, הכשרות נהגים ומנהלים, הגדרת הנהיגה כמקצוע מוכר וכן עידוד חיילים משוחררים לפנות למקצוע הנהיגה, זאת באמצעות הגדרת הנהיגה כמקצוע מועדף.
 
גבי בן הרוש, יו"ר מפעלי תובלה משולבים, אשר נשא דברים הדגיש בכנס את מחויבותו של קצין הבטיחות למקצוע, תוך כדי נטילת אחריות על ההתנהלות הבטיחותית של החברה. בן הרוש הציע שיתוף פעולה בין איגוד קציני הבטיחות ומועצת המובילים והמסיעים על בסיס דיאלוג מקצועי.
 
בשיחה עם מערכת Port2port ציין בן הרוש כי הוא הגיע לסיכום עם שר התחבורה כץ על גיבוש עבודת מטה שוטפת בין ראשי המועצה ואגפי משרד התחבורה תוך שימת דגש על מעקב ביצוע החלטות מנכ"ל משרד התחבורה ושר התחבורה. "צריך לחזור לדו"ח סגיס וליישם את המלצותיו. אנחנו שואפים ליזום חקיקה שתתן לקציני הבטיחות סמכויות ותטיל עליהם אחריות – אין סמכות בלי אחריות. בדו"ח סגיס ביקשו למסד את התפקיד או לבטל אותו לחלוטין. היום יש מאה משרדים והם מתחרים ביניהם, הרבה בטיחות לא יוצאת מזה – רק מסחרה".