הנמלים ממשיכים להעמיס משאיות בעומס יתר והנהגים עומדים למשפט

ביום 23 ביולי, הועמסה מכולה על משאית בנמל אשדוד ולנהג נמסרו מסמכים מטעם הסוכן – חברת פקר ספנות בע"מ, ומטעם הנמל, שבהם צוין כי משקל המטען הוא 20 טונות. הנהג פנה ביוזמתו למיתקן שקילה בנמל והתברר לתדהמתו, כי משקל המטען הוא כ- 39.5 טונות, כ- 31.5% מעל המשקל


00:00 ,04.08.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
 
בהודעה לעתונות שפורסמה מטעם מועצת המובילים והמסיעים בישראל נמסר כי הנמלים ממשיכים להעמיס משאיות בעומס יתר והנהגים עומדים למשפט
 
ביום 23 ביולי, הועמסה מכולה על משאית בנמל אשדוד ולנהג נמסרו מסמכים מטעם הסוכן – חברת פקר ספנות בע"מ, ומטעם הנמל, שבהם צוין כי משקל המטען הוא 20 טונות.  הנהג פנה ביוזמתו למיתקן שקילה בנמל והתברר לתדהמתו, כי משקל המטען הוא כ- 39.5 טונות, כ- 31.5% מעל המשקל המותר למשאית זו – שהוא 30 טונות.
 
כמה ימים קודם לכן, הועמסה משאית בנמל אשדוד במרצפות גרניט מיובאות. נהג המשאית קיבל תעודת שער מאת הסוכן מאירון שיפינג בע"מ המאשר כי משקל המטען הוא 44 טונות.  המשטרה עיכבה את הרכב לשקילה מחדש מחוץ לנמל, והתברר שהמשאית הועמסה למעשה ב- 66.6 טונות ללא ידיעת הנהג.  אעפ"כ הואשם הנהג בהובלת מטען בחריגה של כ- 50% מהמותר, הרכב הוחרם ורשיון הנהיגה של הנהג הושעה ל- 30 יום.  רק לאחר התערבות יו"ר מועצת המובילים והמסיעים בישראל גבי בן הרוש, ביטלה המשטרה את התלונה.
 
גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים בישראל התריע מיד על המקום בפני שר התחבורה וטען, כי הנהגים נופלים קורבן לשרשרת של רמאויות שמקורן במזמין המשלוח.  כלומר, נתונים שקריים על משקל המטען שנארז במכולות דווח לבעלי האוניות, למכס, לרשויות הנמל ולמשרד ההובלה.
 
במכתב שני לשר התחבורה מיום 30 ביולי, מתריע גבי בן הרוש על מקרים אלה ומודיע לשר, כי אם לא יחול, ללא כל דיחוי, שינוי יסודי במציאות זו, תשקול  המועצה נקיטת אמצעים שימנעו הפיכת המובילים לעבריינים בעל-כורחם.
 
בן הרוש טוען שאלה הן דוגמאות יחידות מני רבות, לכך שבעלי מטענים וגורמים אחרים עוברים על החוק, מטעים את חברות ההובלה ורוחצים בנקיון כפיהם.
 
יצויין, שאם גם לאניה נמסרים נתונים מטעים על המשקל, הרי שמעמידים בסכנה גם את בטיחותה.  העניין נמסר גם לטיפולו של מבקר המדינה.