המכרז לכביש עוקף קריות יפורסם באפריל 2009

הכביש יהיה באורך של כ-12 ק"מ, עם חמישה מחלפים לאורכו, שיתחיל דרומית למחלף שד' ההסתדרות ויסתיים במחלף כרי נעמן. הכביש יוקם בהשקעה של כ-2 מיליארד שקל


00:00 ,30.12.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

הכביש יהיה באורך של כ-12 ק"מ, עם חמישה מחלפים לאורכו, שיתחיל דרומית למחלף שד' ההסתדרות ויסתיים במחלף כרי נעמן. הכביש יוקם בהשקעה של כ-2 מיליארד שקל
 
כביש עוקף קריות לא יבוצע במתכונת של מכרז BOT, אלא בתקציב המדינה. המשמעות: הכביש לא יהיה כביש אגרה, אלא הנסיעה בו תהיה חופשית. כך הודיע שר התחבורה והבטיחות בדרכים, שאול מופז, בישיבה שהתקיימה אתמול בלשכת ראש העיר חיפה יונה יהב, במהלכה אושר ביצועם של סדרת פרויקטים תחבורתיים בתוך העיר חיפה ובסביבתה. היקף ההשקעה הכוללת בפרויקט הינו כ-2 מיליארד שקל.
 
"אנו מעריכים כי המכרז לביצוע כביש עוקף קריות יתפרסם בחודש אפריל 2009", אמר בתגובה מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים, אלכס ויז'ניצר, "הפרויקט הנו אחד הכבישים החשובים ביותר בצפון הארץ. ראינו חשיבות אדירה בביצוע הפרויקט ולכן צירפנו אותו לתכנית הרב-שנתית.
 
"עוקף קריות יהיה כביש פרברי מהיר חדש באורך של כ-12 ק"מ, עם חמישה מחלפים לאורכו, שיתחיל דרומית למחלף שד' ההסתדרות (צומת ל"ט) ויסתיים בחיבור לדרך מס' 4, במחלף כרי  נעמן. הכביש יהיה המשך לכביש החוף ולכביש הישן חיפה-ת"א ואלטרנטיבה נוחה לשדרות ההסתדרות, שבה התנועה מתקדמת באטיות יחסית, בשל שלל היציאות לחמש הקריות".
 
החלופה הנבחרת להפעלת כביש עוקף קריות היא באמצעות שלושה נתיבים מהירים לכל כיוון, ללא דרכי שירות, כאשר הרכבת הקלה צפויה להיסלל מזרחית לתוואי, מחוץ לרצועת הדרך. החלופה נבחרה בתום שנתיים של השוואות, במהלכן נבחן מכלול של שיקולים בטיחותיים, הנדסיים, סטטוטוריים, משפטיים, כלכליים ושיקולי עלות. חלופה זו תואמה עם נציגי התושבים והעיריות, המקדמים תוכניות בינוי רחבות ממזרח וממערב לתוואי עוקף קריות. בנוסף, ניתן יהיה להרחיב את פרויקט הכביש באמצעות הקמת מחלף המע"ר – מחלף נוסף, בסמוך לשכונות המגורים, בקטע שבין מחלף אתא למחלף ביאליק.
 
בשלב א' של הפרויקט מתוכננת השקעה של יותר מחצי מיליארד שקל. שלב זה החל עם תפיסת הקרקעות ברצועת הדרך, לקראת העתקת מערכות תשתית וביסוס לקראת סלילת הפרויקט. עד כה, הופקעו כ-90% מהקרקעות ברצועת הדרך.