המובילים מירושלים מוחים: חסימת כביש 1 למשאיות - פגיעה קשה

חברות ההובלה הירושלמיות טוענות כי השינויים בהסדרי התנועה במסגרת הפיילוט גורמים להם נזקים כבדים


00:00 ,10.12.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

חברות ההובלה הירושלמיות טוענות כי השינויים בהסדרי התנועה במסגרת הפיילוט גורמים להם נזקים כבדים
 
במכתב נזעם שנשלח לשר התחבורה ישראל כץ ולמנכ"ל משרד התחבורה יעקוב גנות, עם העתק לגבי בן הרוש,  יו"ר התאחדות בעלי מפעלי הובלה, כותב מנכ"ל חברת ההובלה "המהפך" בירושלים, עמוס מיכאלי, כי סגירת הכביש בין השעות 06:30 ל-9:30 בבוקר למשאיות במסגרת פיילוט של משרד התחבורה גורמת לפגיעה קשה באספקת מוצרי בנייה ותשתיות כמו אספלט ואגריגטים לייצור מלט ללקוחות באזור ירושלים.
 
לטענת מיכאלי, הנזק כה כבד עד שלקוחות חברת התובלה מאיימים בתביעות משפטיות וטוענים לגרימת נזק בפעילות של המפעלים. בין הניזוקים נמצאים גם קבלנים של עיריית ירושלים, וכן קבלני הרכבת הקלה ומשרד הביטחון.
 
חברות ההובלה הירושלמיות מתרעמות על כך שלא התייעצו איתן ולא הזמינו נציג אחד מטעמם לדיונים בעניין סגירת הדרכים לירושלים.
 
לטענתם של בעלי המשאיות בירושלים, השינויים בהסדרי התנועה במסגרת הפיילוט גרמו להם נזקים כבדים. מלבד ההגבלות על כביש 1 נסגר המעבר ממודיעין לכביש 443 וכמו כן נסגרה התנועה למשאיות בכביש 375 העובר דרך צור הדסה, וכביש מספר 386 מכיוון מחסיה לנס הרים.
עבור נהגי המשאיות המשמעות היא שמשאיות שצריכות להוביל חומרי מחצבה מאזור בית שמש אינן יכולות לנוע לירושלים מכל כביש קיים.
 
גבי בן הרוש, יו"ר התאחדות בעלי מפעלי הובלה, אמר בתשובה לתלונות הקשות מצד נהגי המשאיות בירושלים כי  על משרד התחבורה להקשיב לתלונות ולמצוא מענה מתאים למצוקתם של חברות ההובלה בירושלים.
 
נזכיר כי סגירת הכבישים לתנועת משאיות בשעות הבוקר היא חלק מפרויקט ניסיוני עליו הוחלט במשרד התחבורה  שנועד להפחית את גודש התנועה בכבישים ולצמצם את זיהום האוויר של כלי הרכב.