המובילים: ייקור הסולר יגרור התייקרות ההובלה וההסעה

מועצת המובילים והמסיעים מזהירה מפני התייקרות חדה במחירי ההובלה וההסעה, אם אכן יתייקרו מחירי הדלק בחודש הבא כפי שמעריך משרד התשתיות


00:00 ,23.01.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

מועצת המובילים והמסיעים מזהירה מפני התייקרות חדה במחירי ההובלה וההסעה, אם אכן יתייקרו מחירי הדלק בחודש הבא כפי שמעריך משרד התשתיות
 
במועצת המובילים והמסיעים חוששים כי חברות ההובלה וההסעה לא יוכלו לשאת יותר על גבן את התייקרות הסולר, ואם לא יעשה משהו קיצוני על ידי הממשלה לבלום את ההתייקרות, יצטרך הציבור לשלם הרבה יותר על שירותי ההובלה וההסעה.
 
גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים אומר כי המועצה תקרא  להתאחדות התעשיינים ולאיגוד לשכות המסחר, לפעול יחד כדי למנוע את  התייקרות הסולר הצפויה בחודש הבא. בן הרוש אומר כי צרכני הדלק העסקיים זכאים לדרוש מהממשלה לצמצם את רווחיה ולהקטין את המסים שהיא גובה בסך 2.20 ש"ח לליטר בנזין ו- 1 ש"ח לליטר סולר. המדינה אינה יכולה לנהוג כבת יענה ולהסתכל כיצד ענף חיוני למשק שובר את הראש.
 
מנכ"ל המועצה, דוד כוכבא אומר כי יש מקום  לבדוק אם המחירים הגבוהים שגובים בתי הזיקוק מהצרכנים לא נועדו כדי לקדם את תוכנית ההפרטה ולהשיג על חשבונם של הצרכנים "קונה טוב" לבתי הזיקוק.
 
לדבריו, למרות ההכרח לייקר את שירותי ההובלה וההסעה, יש במצב הנוכחי קושי לייקר את המחירים, מה גם שמרבית החברות קשורות עם מזמיני העבודה בהסכמים ארוכי טווח וזאת בנוסף לתחרות הפרועה ולחאפרים למיניהם שבגלל מצבם הכלכלי הקשה, יהיו מוכנים לעבוד גם במחירי הפסד.
 
במועצת המובילים והמסיעים מעריכים כי האפשרות למתן את הרווחים וההכנסות של ספקי הדלק בארץ, כולל הורדה משמעותית במסים שגובה הממשלה בהחלט אפשרית.