תשומות מחירי ההובלה והסעה התייקרו בתקופה שבין 1.1.04 וה-31.12.05 בכ-20%. מרכיב הסולר במשקל סל התשומות מהווה 33%, מרכיב העבודה מהווה 20.4%, מרכיב מחיר ההון מהווה 16.2%, ביטוח כלליות ותיקונים כ-10%.
לטענת מועצת המובילים, מזה זמן רב לא נעשה תאום בין המחירים לבין התייקרות בתשומות ההובלה וההסעה. לכן לטענתם, המחירים אינם משתנים כתוצאה של תחרות פרועה שממנה סובלים המובילים המאורגנים, המתמודדים עם "חאפרים" שמבצעים הובלות בכל מחיר רק כדי לשרוד.
במועצה הביעו דאגה רבה ממציאות זו של חוסר יכולת לעדכן את המחירים ולקבוע מחירי הובלה והסעה כלכליים. "במקום לעדכן את המחירים בהתאם להתייקרויות, נגרר משק ההובלה וההסעה למצבים מסוכנים ובלתי סבירים", טען דובר המועצה.
בהקשר זה, תובעת המועצה ממשרד האוצר לעמוד בהתחייבות להחזיר לתאגידים ולמובילים המאורגנים את מלוא ההתייקרות של הבלו על הסולר שהופעל בתחילת ספטמבר שנה זו.
יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, גבי בן הרוש הזהיר הבוקר מפני האצת המקרים של הובלה בעומס יתר, אי הקפדה על מועדי הטיפול ברכב, ועבירות על שעת עבודה ומנוחה תוך סיכון חיי אדם. "כל אלה מתרחשים כתוצאה של לחצים כלכליים, היעדר ריווחיות בענף וייקור חוזר ונשנה של מחירי הדלק".
המובילים: התחשיבים מצדיקים ייקור ההובלה וההסעה
תשומות מחירי ההובלה והסעה התייקרו בתקופה שבין 1.1.04 וה-31.12.05 בכ-20%. מרכיב הסולר במשקל סל התשומות מהווה 33%, מרכיב העבודה מהווה 20.4%, מרכיב מחיר ההון מהווה 16.2%, ביטוח כלליות ותיקונים כ-10%.
00:00 ,26.12.2005
עשוי לעניין אותך
שר האוצר לגבי בן הרוש: התחייבתי לבדוק החזר הבלו על הסולר
גד ססובר יעמוד בראש צוות לגיבוש תכנית לענף הלוגיסטיקה
VASM רכשה מרלוג חדש בהשקעה של 4 מליון דולרים
מועצת המובילים והמסיעים: שלטונות המס הונו אותנו - נסתום כבישים וצמתים
שטרית מציג מחר במרוקו: מסילת ברזל בין חיפה לארביד שבירדן עם שלוחה לג'נין
עמוס רון נבחר לכהונה נוספת כיו"ר אית"ל