החברות להובלה: קציני בטיחות לא תורמים לבטיחות

54% ממנהלי החברות הגדולות לתחבורה טוענים כי הם נעזרים בקציני בטיחות רק משום שהחוק מחייב ולא משום תרומתם לנושאי הבטיחות. כך נמסר בכנס קציני בטיחות שנערך היום, יום שני בשפים. את הסקר ערך משרד התחבורה באמצעות חב" מדעים סנרגטים מרמת גן.


00:00 ,09.07.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
 
54% ממנהלי החברות הגדולות לתחבורה טוענים כי הם נעזרים בקציני בטיחות רק משום שהחוק מחייב ולא משום תרומתם לנושאי הבטיחות. כך נמסר בכנס קציני בטיחות שנערך היום, יום שני בשפים.  את הסקר ערך משרד התחבורה באמצעות חב' מדעים סנרגטים מרמת גן.
 
גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים בישראל הזכיר ביום העיון, כי ועדת סגיס לבדיקת מצב הענף, קבעה שאין כלל צורך בקציני בטיחות וכי תרומתם לבטיחות בתעבורה אינה משמעותית.  יחד עם זאת אמר בן הרוש, כי אין לשלול את תרומתם של קציני הבטיחות באופן מוחלט וכי עליהם להתמקד בקביעת מדיניות הבטיחות ובטיפול בתאונות מההיבט של הגורם האנושי. 
 
אין ביכולתם של קציני הבטיחות לקבוע עמדה לגבי התקינות הטכנית של הרכב.  את הבדיקה הטכנית יש לעשות במוסכים מוסמכים המצוידים כיום במיטב הטכנולוגיות והמכשור החדיש, אמר בן הרוש,
 
דוד כוכבא, מנכ"ל המועצה מסר, כי הסקר המצביע על כך ש- 87% מהתאונות הקטלניות של משאיות נגרמו על ידי משאיות שאינן בפיקוח קציני בטיחות, מייצג רק צד אחד של המטבע.  נושא הבטיחות אצל החברות הגדולות טבוע עמוק בתודעתם של המנהלים, הנוקטים בכל האמצעים הדרושים להגברת הבטיחות כולל שירותיו של קצין בטיחות.
 
כוכבא אמר עוד, כי עקב השפל בענף אין חברות רבות יכולות לעמוד בנטל העסקה של קציני בטיחות.  מחישוב פשוט עולה, כי עלות העסקת קציני הבטיחות עבור 20 אלף המשאיות הנוספות מגיעה לכ- 72 מיליון שקל בשנה, וסכום זה אין בידי חברות ההובלה לספק כיום לקציני הבטיחות.