שרת התחבורה רגב פועלת להדחת מנכ״ל רכבת ישראל

המהלך מקודם על ידי יו״ר דירקטוריון רכבת ישראל, משה שמעוני, שצפוי לבקש לשכור ייעוץ משפטי חיצוני לטובת העניין בישיבת הדירקטוריון הבאה. השרה רגב ניסתה להדיח את מיכה מייקסנר כבר בקדנציה הקודמת שלה כשרת התחבורה


11:53 ,29.03.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

שרת התחבורה מירי רגב מקדמת מהלך להדחת מנכ״ל הרכבת מיכה מייקסנר. המהלך מקודם על ידי יו״ר דירקטוריון רכבת ישראל, משה שמעוני, שצפוי לבקש לשכור ייעוץ משפטי חיצוני לטובת העניין בישיבת הדירקטוריון הבאה.

 

נציין כי שרת התחבורה רגב ניסתה כבר בשנת 2021 לפטר את מנכ״ל רכבת ישראל מייקסנר, אך אלו נבלמו על ידי שרת התחבורה הקודמת מרב מיכאלי, פקידי רשות החברות ואגף התקציבים ומנכ״ל משרד האוצר דאז רם בלינקוב.

 

בשבוע הבא צפוי להתקיים דיון בדירקטוריון של הרכבת. חברי הדירקטוריון קיבלו הודעה על  הקדמת דיון והוספת סדר יום חדש של ״אישור מינוי יועץ משפטי חיצוני לדירקטוריון בהתאם לסעיף 266 לחוק החברות לטובת בחינת המשך כהונת המנכ״ל״.

 

על פי הפרסומים, יו״ר הרכבת שמעוני, מבקש להדיח את המנכ״ל בשל אי-הצלחתו של המנכ״ל בהליך רכש קרונות חדשים לרכבת. שמעוני שלח לאחרונה מכתב למנכ״ל הרכבת בו הוא כתב כי ״לצערי ולמרות כל ניסיונותיי לקדם את נושא רכש הקרונות ברכבת ישראל, שיקול הדעת המוטעה שלך ואי הובלת הנושא כנדרש ובהתאם לכללי מנהל תאגידי תקין, הביאו עד עתה לחוסר קבלת החלטה בנושא״.

 

מייקסנר השיב במכתב תגובה בו כתב כי גובשו פתרונות שונים כמו פיתוח הקרונות האורבניים, 28 רכבות הוארכו, נקלטו רכבות ופרויקט החשמול קוצר ב-7 שנים - מה שמאפשר קליטת רכבות חדשות נוספות - חשמליות. מייקסנר הוביל יחד עם משרדי הממשלה את היוזמה להאריך את הרכבות הקיימות בקרונות נוספים ל-10 קרונות, אם הדבר יוכל להסתייע מבחינה טכנית. ״לא אוכל להמשיך ולקבל, ללא תגובה, את הניסיונות שלך לפגוע בשמי המקצועי על לא עוול בכפי, תוך טענות שקריות שניתנות להפרכה ללא קושי״, כתב מייקסנר לשמעוני בתגובה.

 

על פי פרסומים בעיתונות הכלכלית, הסיבה האמיתית לניסיונות להדיח את המנכ״ל נעוצים בסכסוך שהתפתח בקדנציה הקודמת של השרה רגב מול מנכ״ל הרכבת עת האחרון בלם ניסיונות למנות פעיל ליכוד לתפקיד סמנכ״ל בחברת רכבת ישראל. בינתיים הדירקטוריון הקפיא איושים של עשרות תקנים ולאחר השתלטות על החברה - ניתן יהיה למלא אותם.