שוב עיצומים ברכבת. והפעם: שיבוש בהכשרת נהגים

לדברי הנהלת הרכבת, העובדים עצרו את פעילות בית הספר לרכבות, פעולה שעשויה לשבש את פתיחת הקו החדש לשדרות בעוד כחודש


00:00 ,21.11.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

עיצומי ועד עובדי הרכבת מאיימים על פעילות השוטפת של רכבת ישראל ועל הפעלת קו הרכבת החדש לשדרות.

היום (ה'), ללא התראה מראש, עצרו נציגי ועד עובדי הרכבת את פעילות בית הספר לרכבות, כולל ההכשרות לנהגי נוסעים, הן לנהגים חדשים והן הכשרות לנהגים הוותיקים על נהיגה בקטרי ה-Euro3200 (הדגם החדש שקולטת רכבת ישראל). בנוסף, הופסקו הכשרות וקורסים, כגון רענון בטיחות (מכונאים חט' נייד), התנהלות עם חומרים מסוכנים (נהגי מטענים) ועוד.

מהנהלת הרכבת נמסר שפגיעה בהגדלת מספר נהגי הרכבות, הינה פגיעה ישירה בגמישות הפעלת הרכבות ובשירות שמספקת רכבת ישראל.

בימים אלו פועלים ארבעה קטרים מדגם Eoro3200, מתוך עשרה שנמצאים בארץ (כשבסך הכל הוזמנו 24 קטרים מדגם זה). ככל ויתקדמו ההדרכות, תוכל רכבת ישראל להפעיל יותר רכבות ויותר נהגים יוכלו להשתלב בקווי הרכבת השונים.

על פי לוחות הזמנים, צפויה הרכבת לחבר את שדרות לרשת המסילות הארצית עוד כחודש, עם זמן נסיעה של12 דקות לאשקלון ו-56 דקות לתל אביב. תדירות הרכבות מ\אל תחנת שדרות תהיינה שתי רכבות בשעת שיא ורכבת אחת בשעה בשעות השפל.

הפעלת רכבת לשדרות דורשת מספר גדול יותר של נהגים בכלל ונהגים מוסמכיEuro3200 בפרט. פגיעה בהדרכות, ובדגש על פגיעה מתמשכת, תביא לפגיעה ישירה בהפעלת הרכבות באופן שוטף וביכולתה של הרכבת להפעיל את קו הרכבת החדש משדרות בעוד כחודש.

מרכבת ישראל נמסר: "סכסוך העבודה הוכרז ללא כל עילה אמיתית. חבל שבמקום להמשיך את העשייה ושיפור השירות, בוחרת נציגות העובדים להמשיך ולשבש את פעילות החברה והשירות ללקוחותינו, יחד עם פגיעה בעובדי הרכבת. צר לנו כי ההסתדרות מאיימת בשיבוש פעילותה של חברת רכבת ישראל, זאת לאחר שחתמה על הסכם קיבוצי לשינוי מבני ברכבת, הכולל מענקים כספיים לעובדי הרכבת והתחייבות לשקט תעשייתי". 

 

ממשרד התחבורה לא נמסרה תגובה לדברים.