שלשום ואתמול (שני ושלישי), נפרקו בנמל חיפה שני קטרים חשמליים נוספים שהצטרפו לשניים שהגיעו שבתחילת פברואר האחרון, ולקטר החשמלי הראשון שכבר הגיע לארץ בקיץ, ומבצע מאז נסיעות ניסוי בתוואי הקו המהיר. סך הכל יגיעו עד שנת 2022 כ-62 קטרים חשמליים מדגם TRAXX של חברת בומברדיה, שהספקם עולה על 8,000 כ"ס.
הקרונות והקטר הוטענו בנמל ברמן בגרמניה על האנייה Normed Antwerpen – אניית מטען ייחודית של חברת Normed Line המצוידת במנופים משלה המסוגלים לפרוק את הקרונות והקטר היישר למסילת הרכבת ברציף הקישון שבנמל חיפה.
נציין כי חברת SGM- Seagull Maritime טיפלה בשינוע הקטרים לארץ ועמדה מאחורי המבצע הלוגיסטי המורכב על כל היבטיו.
מרכבת ישראל נמסר כי לאחר בדיקה של אנשי אגף הנדסת נייד ייגררו הקטרים למרכז התפעולי החשמלי החדש אשר הוקם בלוד, ושם יעברו סדרה של בדיקות מקיפות לפני השתלבותם בקו המהיר לירושלים.
מחברת רכבת ישראל נמסר כי בקטר החשמלי הוכנסו מערכות לבקרה וחלוקת האנרגיה החשמלית מהרשת לצרכני הקטר והרכבת, לעומת קטרי דיזל, בהם האנרגיה החשמלית מיוצרת באופן מקומי על די מנוע דיזל וגנראטורים.
בנוסף, נפרקו אתמול 6 קרונות דאבל דק חדשים, מוכנים גם הם לחשמול. עד כה הגיעו ארצה כ-54 מתוך 93 שהוזמנו, וימשיכו להגיע במנות במהלך התקופה קרובה. בנוסף, נמצאים בתהליך הזמנה עוד כ-48 קרונות אשר יגיעו במהלך השנה הבאה. סך הכל כ-141 קרונות אשר יקלו על הצפיפות והעומס.
לאחר בדיקה קצרה שיעברו, על ידי אנשי אגף הנדסת נייד, ייגררו הקרונות למרכז התחזוקה החדיש בבאר שבע שם יכינו אותם לקראת השתלבות במערך השירות לנוסעים. הקרונות מגיעים לארץ ״עירומים״ ובמתחם התחזוקה בבאר שבע מתקינים בהם מושבים, שולחנות וריהוט נוסף, לצד מערכות שונות.
דורון להב, סמנכ״ל נייד ברכבת ישראל ציין: ״רכבת ישראל נמצאת בתנופת פיתוח ומתקדמת לדור הבא. בין היתר, בתהליך להסבת רשת המסילות להנעה חשמלית. הקטרים החשמליים החדשים עוברים תהליך קליטה בחטיבת הנייד במסגרתה מתבצעים ניסויים בקטעי המסילה המחושמלים. תהליך ההסבה של נהגים, והצוותים הטכניים, לקטר החשמלי נמצא בעיצומו, ושני הקטרים החדשים שהגיעו יצטרפו בקרוב למסלול ההכשרה. עבור הציוד החשמלי, הקימה רכבת ישראל את המרכז התפעולי החשמלי הראשון בלוד, לצד המרכז התפעולי בבאר שבע, שאף הוא יוסמך לטיפול ברכבות חשמליות״.