רכבת ישראל: שודרגו 40 תחנות בזמן הפסקת תנועת הרכבות

עבודות אלה, שעלות ביצוען נאמדת בסך של למעלה מ-15 מיליון שקלים, תוכננו להתבצע במהלך השנים הקרובות. מנכ״ל הרכבת מיכה מייקסנר: הציבור ייהנה משירות מתקדם ואיכותי יותר עם החזרה ההדרגתית לשגרה


13:03 ,13.05.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

לצד האצת פרויקטי תשתית, תחזוקת המסילות וקרונות הרכבת, ניצלה רכבת ישראל את השבועות בהם הופסקה תנועת הרכבות לשדרוג של כ-40 תחנות ברחבי הארץ, המהוות מעל למחצית מכלל תחנות הרכבת.

 

עבודות אלה, שעלות ביצוען נאמדת בסך של למעלה מ-15 מיליון שקלים, תוכננו להתבצע במהלך השנים הקרובות, והואצו משמעותית בהתאם להנחייתו של מנכ״ל הרכבת, מיכאל (מיכה) מייקנסר, עם תחילת משבר הקורונה והפסקת שירות הרכבות בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

 

בימים אלה משלימה הרכבת את האצת העבודות בתחנות, לקראת חזרתה ההדרגתית של תנועת הרכבות ביום ראשון ה-17.5.20, זאת בכפוף לאישורו של משרד הבריאות להפעלת הרכבת. 

 

מנכ״ל הרכבת מיכאל (מיכה) מייקסנר ציין: ״אנו נערכים לפתיחת התחנות וחידושה ההדרגתי של תנועת הרכבות, וממתינים לקבלת האישורים לכך ממשרד הבריאות.

לצד האצת פרויקטים נרחבים בתחום תשתיות המסילה, חשמול וצי הנייד, ניצלנו את התקופה האחרונה לביצוע שיפוצים ושדרוגים במעל למחצית מתחנות הרכבת בארץ, כך שהציבור ייהנה משירות מתקדם ואיכותי יותר עם החזרה ההדרגתית לשגרה. זו ההזדמנות להזכיר לנוסעינו כי כללי הריחוק החברתי תקפים גם ברכבת, עטיית מסיכה, שמירת מרחק בקרונות ברציפים, שמירה על היגיינה והימנעות מנסיעה במקרה של תסמיני מחלה״.

 

מרכבת ישראל נמסר כי תחנת נהריה עברה שדרוג משמעותי בעלות של כ-450 אלף שקל, במסגרתו הוחלף ריצוף אולם הנוסעים בתחנה, הוחלפה התאורה, בוצעו עבודות צביעה ושדרוג שילוט ומרכיבי נגישות, גינון וגיזום, וכן בוצע שיפוץ מקיף לתאי השירותים המיועדים לנוסעים עם מוגבלויות.

 

בתחנת חיפה מרכז השמונה בוצעו עבודות הצללה וקירוי, לצד החלפה ושדרוג של תאורת התחנה לתאורת LED חסכונית, וכן טיפול בניקוז הגשמים בתחנה ואיטום הגג - כל זאת בעלות של קרוב ל-250 אלף שקל.

 

בתחנת חיפה חוף הכרמל חודש אולם הנוסעים בתחנה, ממנה מבוצעות קרוב ל-200 אלף נסיעות בחודש, לצד החלפה ושדרוג של תאי שירותים, צביעה של קירות התחנה, ריצוף, התקנת מכונות שיקוף חדשות וחידוש אמצעי הבטיחות בתחנה כגון החלפת הפס הצהוב ברציפים. סך עלות העבודות בתחנה - כ-5 מיליון שקל.

 

בתחנת בנימינה הוחלף ושודרג קירוי הרציפים, התווספו שערי כניסה לרציפים והוזזו קרוסלות היציאה, לטובת שיפור זרימת הנוסעים והפחתת העומסים במעברים. כל זאת בעלות של כ-800 אלף שקל.

 

בתחנת חדרה הושקעו כ-4 מיליון שקלים בהאצת פרויקט הקמת מסוף התחבורה הציבורית החדש הסמוך לתחנה. האצת העבודות הביאה להקדמה של כחודשיים בפרויקט.

 

בתחנת רחובות יחלו בקרוב עבודות נרחבות בעלות של כ-15 מיליון שקל הכוללות שדרוג ושיפוץ מקיף של מבני התחנה, תוספת של שערי כניסה ויציאה לרציפים והוספת עמדות בידוק בטחוני וקרוסלות יציאה לשיפור זרימת הנוסעים והפחתת עומסים, שדרוג של תאי השירותים, שדרוג המעבר התת קרקעי בין הרציפים, שיפור אמצעי הנגישות ושדרוג מערכת גילוי האש בתחנה. חזית התחנה תשודרג גם היא עם הרחבת מדרכת הולכי הרגל הסמוכה לכניסה, הוספת גגון לקירוי הכניסה, תוספת של חניות אופניים, שתילת עצים ועבודות גינון שונות.

 

בתחנת אשדוד- עד הלום שודרגו המעליות ובוצעו עבודות צביעה נרחבות, ושיפוץ מרחב השירותים בעלות של קרוב ל-600 אלף שקל.

 

בתחנות באר שבע מרכז ובאר שבע צפון האוניברסיטה בוצעו עבודות צביעה נרחבות. בנוסף בתחנת ב״ש צפון האונ׳ הוקמו תאי שירותים נוספים בקומת הרציפים ושודרגו השירותים הקיימים בקומת הכניסה, שיפור הנגישות לבעלי מוגבלויות, כל זאת בעלות של כמיליון שקלים. כל זאת לצד עבודות תשתית ופיתוח להוספת רציף חמישי בתחנת ב״ש מרכז, אשר יאפשר הגדלת תדירות הרכבות בתחנה בעתיד.