רכבת ישראל רכשה מכונת הידוק לקיצור זמני עבודות התשתית

מכונת ההידוק המסילתית החדשה, שנרכשה בעלות של 6.6 מיליון יורו, תאפשר קיצור זמני עבודות התשתית של רשת המסילות בזכות יכולות של הרמת מסילות, הזזה, הידוק וייצוב באיכות גבוהה במיוחד. שיקו זנה, מנכ״ל רכבת ישראל: המכונה החדשה מהווה חלק מההצטיידות הרכבתית


10:19 ,13.02.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

רכבת ישראל רכשה את מכונת ההידוק המסילתית הראשונה מסוגה בישראל והחדישה ביותר בעולם, שתגיע כבר בשבועות הקרובים לארץ. מכונת ההידוק החדשה, שנרכשה בעלות של 6.6 מיליון יורו, מאפשרת קיצור זמנים ויעילות בעבודות תחזוקת מסילה וכן הנחה של מסילות חדשות במסגרת תכניות הפיתוח והקמתם של קווי רכבת חדשים. 

 

מכונת ההידוק החדשה של רכבת ישראל,  ה-Dynamic Unimat 09-4x4/4s מיוצרת באוסטריה, אורכה 35 מטרים, משקלה 135 טון, והיא נוסעת במהירות של עד 100 קמ״ש. המכונה מצוידת בטכנולוגיה המתקדמת ביותר בעולם בתחום תחזוקת המסילות וצפויה להשתלב בחצי השני של השנה במבצעי התשתית והפיתוח המסילתיים אותם מובילה ומבצעת רכבת ישראל.  

 

המכונה החדשה משלבת יכולות של הרמת מסילות, הזזה, הידוק וייצוב באיכות גבוהה במיוחד ותוך קיצור ניכר של זמן העבודה ואיגוד מספר פעולות אשר בוצעו בעבר באופן טורי וכעת יבוצעו בו זמנית. למכונה יכולת הידוק בתפוקה גבוהה והיא מסוגלת לבצע ייצוב של המסילה בגמר ההידוק ובכך חוסכת את תהליך חידוש התנועה על המסילות שהונחו, ובין היתר חוסכת את הגבלות מהירות הנסיעה שמטרתן התייצבות המסילה החדשה עד למעבר של 100 אלף טון. הגבלות אלה מתייתרות כעת, ובכך ישופר השירות לנוסע.

 

שיקו זנה, מנכ״ל רכבת ישראל: ״בשנים הקרובות אנו צפויים להוסיף מאות ק״מ של מסילות חדשות, ולהחליף מאות ק״מ של מסילות קיימות הדורשות החלפה ותחזוקה. המכונה החדשה מהווה חלק מההצטיידות הרכבתית לצורך ביצוע תוכניות הפיתוח והתחזוקה, והיא תאפשר קיצור זמני העבודה ושיפור השירות לנוסע״.