רכבת ישראל: רכבות הלילה ישובו לפעילות בתחילת אפריל

החל מה-30 במרץ תופעלנה רכבות לילה במשך כל שעות הלילה, בתדירות של רכבת אחת בשעה, לכל כיוון, בין הצפון לת״א, נתב״ג, ולירושלים בשני הכיוונים. לראשונה מתחילת המלחמה יופעל שירות הרכבות בתחנות שדרות, נתיבות ואופקים גם בימי שישי


09:06 ,21.03.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת רכבת ישראל עדכנה כי לאחר שבימים האחרונים פתחה הרכבת מחדש את תחנת שדרות, לראשונה מאז תחילת המלחמה, כעת מודיעה הרכבת על שורה של בשורות שירותיות נוספות לנוסעים באיזור הדרום והצפון.

 

החל ממוצאי שבת 30.3.24 תופעלנה רכבות לילה במשך כל שעות הלילה, בתדירות של רכבת אחת בשעה, לכל כיוון, בין תחנות נהריה, עכו, קריית מוצקין, חיפה מרכז השמונה, חיפה חוף הכרמל, בנימינה, חדרה מערב, נתניה, ת״א סבידור מרכז ונתב״ג (תחנה אחרונה). נוסעים בשעות הלילה שיעדם או מוצאם תחנת ירושלים יצחק נבון, יוכלו לבצע החלפת רכבות בתחנת ת״א סבידור מרכז, ולהמשיך ליעדים נוספים בצפון. 

 

לצד חידוש תנועת הרכבות בתחנת שדרות, מודיעה רכבת ישראל, לראשונה מאז תחילת המלחמה, על הפעלת שירות הרכבות בתחנות שדרות, נתיבות ואופקים גם בימי שישי (בין השעות 5:00-16:30 בקירוב) ובמוצאי שבת (22:00-01:00 בקירוב). וכן על הארכת שעות הפעילות בימי השבוע (א׳-ה׳) בכשעתיים נוספות כך שהשירות בתחנות שדרות, נתיבות ואופקים יסתיים בשעה 22:30 בקירוב. 

 

בנוסף, ישופרו זמני ההחלפה בתחנת באר שבע מרכז לנוסעים מתחנות שדרות, נתיבות ואופקים המעוניינים לבצע החלפת רכבות ולהמשיך ליעדים נוספים בכל רחבי הארץ. כך שיוכלו לבצע החלפת רכבות ולהמשיך ליעדים נוספים ברחבי הארץ. זמני ההחלפה יעמדו על 8-10 דקות בשעות השיא. 

 

עדכונים נוספים: יוקדמו שעות תחילת הפעילות בתחנת אשקלון. הרכבת הראשונה תצא מתחנת אשקלון לכיוון צפון בשעה 4:58 בבוקר (במקום 5:18). תעובה תדירות הרכבות בין מרכז הארץ לאשקלון בשעות השיא ערב וזו תעמוד על 3 רכבות בשעה בין השעות 15:00-17:00.

 

כמידי שנה בהתאם לשעון הקיץ, יעודכנו שעות סיום ותחילת הפעילות בימי שישי ומוצ״ש. בימי שישי תנועת הרכבות תסתיים עד השעה 17:00 (בקירוב). במוצ״ש תנועת הרכבות תחל בשעה 22:00 בקירוב.  

 

מנכ״ל רכבת ישראל, שיקו זנה: ״אנו מביאים היום שורה של בשורות שירותיות לנוסעי הרכבת בצפון ובדרום, וזאת למרות האתגרים העצומים העומדים לפתחנו מאז תחילת המלחמה, ובראש ובראשונה מחסור בעובדים שגויסו לשירות מילואים, לצד אילוצים בטחוניים ותפעוליים רבים. לשמחתי הצלחנו לשפר את השירות הרכבתי באיזורים אלה, להגדיל את תדירות הרכבות ולהרחיב את מסלולי הנסיעה, ולהפעיל שירות לילה לתושבי הצפון. כל זאת תוך שמירה על רמת דיוק גבוהה״.