רכבת ישראל: רווח נקי של 45 מיליון שקל בחציון הראשון

זהו חציון שביעי ברציפות שחברת הרכבת מראה רווחיות. הרכבת הובילה במהלך תקופה זו 4.6 מיליון טון – עלייה של 0.5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. שחר איילון: בונים את החזון לשנת 2040


10:39 ,31.08.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

רכבת ישראל דיווחה על הישגיה לחציון הראשון לשנת 2017 ובכלל זה הדו"חות הכספיים. על פי נתוני הרכבת, גם בחציון זה המשיכה החברה להראות רווחיות, זה החציון השביעי ברציפות, כאשר מגמת הגידול והצמיחה של החברה בהסעת נוסעים נמשכת, תוך  שמירה על אחוזי דיוק גבוהים של למעלה מ-94 אחוזים.

 

מרכבת ישראל נמסר כי היא סיימה את החציון הנוכחי ברווח נקי של כ-45 מיליוני שקלים. יצוין כי במהלך תקופה זו חתמה רכבת ישראל על הסכמי שכר חדשים עם נציגות העובדים וההסתדרות. לחברה תזרים חיובי מפעילות שוטפת בחציון זה בסך כ-19 מיליון שקלים. 

 

מרכבת ישראל נמסר כי במגזר המטענים במהלך החציון הראשון של שנת 2017 הובילה רכבת ישראל כ-4.6 מיליון טון, גידול של כ-0.5% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. יצוין כי כמות המטענים מושפעת ישירות מסגירות קווים לצורך עבודות תשתית ושדרוג, כגון ימי הסגירה במרץ האחרון.

 

הכנסות הרכבת משינוע מטענים, כולל דמי הפעלה, עמדו על כ-181 מיליוני שקלים, בהשוואה לכ-183.6 מיליוני שקלים בחציון המקביל אשתקד. הירידה בהכנסות מהובלת המטענים מוסברת מהפחתת דמי ההפעלה בשיעור של כ-6% לפי הסכם ההפעלה.

 

 

מחברת רכבת ישראל נמסר כי החברה ממשיכה במימוש יעדיה המרכזיים בפרויקטים הגדולים והלאומיים של תכנית הפיתוח. בין השאר, מקדמת רכבת ישראל את פרויקט הקו המהיר בין ת"א לירושלים, הסבת הרכבות להנעה חשמלית, רכש קרונות וקטרים והיערכות להגדלה משמעותית של מספר נוסעי הרכבת עד סוף העשור. לצד זאת, במהלך החציון התקדמה רכבת ישראל בפרויקט רוחבי בהשקעה של כ-33 מיליון שקלים, לשדרוג עשר תחנות נוסעים והוספה של כ-3,200 מקומות חנייה חדשים ב-14 חניונים, כחלק מהיערכותה לגידול הצפוי במספר נוסעי הרכבת.

 

במהלך החציון הראשון של 2017 בוצעו ברכבת ישראל כ-31.5 מיליון נסיעות,  לעומת 29.4 מיליון נסיעות בתקופה המקבילה אשתקד – גידול של כ-7 אחוזים.

 

הכנסות הכוללות דמי הפעלה, עומדות על כ-1 מיליארד שקלים, לעומת כ-0.9 מיליארד שקלים בחציון המקביל אשתקד, גידול של כ-9 אחוז. ממוצע הנסיעות היומי עמד על כ-239 אלף נסיעות ביממה, גידול של כ-12% בהשוואה ל-213 אלף נסיעות אשתקד. עלייה רוחבית בביקוש נרשמה במרבית קווי הרכבת, הן הוותיקים והן החדשים (קו העמק ותחנת נתניה - ספיר).

 

מרכבת ישראל נמסר כי דיוק הרכבות בחציון זה עמד על 94.11 אחוזים וכי הקווים המדייקים ביותר הם קו עכו -חוף הכרמל עם 98.2 אחוזי דיוק, קו בית שאן – עתלית עם 97.5% וקו הוד השרון - ב"ש עם נתון דיוק של 95.9%.

 

מנכ"ל רכבת ישראל, שחר איילון: "חברת רכבת ישראל ממשיכה להתקדם לדור הבא. בחציון הראשון לשנת 2017 ממשיכה החברה להציג תוצאות חיוביות בכל קשת מרכיבי השרות. מספר הנוסעים ברכבת עולה בהתמדה במרבית הקווים, תנופת הפיתוח שבאה לידי ביטוי בשנים האחרונות בחנוכת רכבות הנגב והעמק על תחנותיהן, ממשיכה ובקרוב תיפתח רכבת הגליל שתספק שירות לרבבות לקוחות נוספים וקהלים חדשים. וכמובן הקו המהיר לירושלים בו אנו עתידים להתחדש בקרוב.

 

״בחציון הראשון של שנת 2017 האיצה רכבת ישראל מספר תהליכים משמעותיים, ובהם פרויקט ההסבה לרכבות חשמליות, הצפוי להשפיע רבות על אופי החברה ואופן השירות, במטרה להכפיל את מספר הרכבות ומספר הנוסעים ברכבת, עד לסוף העשור. במסגרת זו הרכבת תסיע הרבה יותר נוסעים ביום, בהרבה יותר רכבות ובקווים מגוונים, לראשונה בגשרים ודרך מנהרות ברכבות חשמליות. התהליך מביא איתו הזדמנויות רבות דוגמת חיבור מסילתי של מקומות חדשים, תחבורה ירוקה ומהווה מנוע צמיחה ותעסוקה. נפלה בחלקנו זכות גדולה להצעיד את התחבורה המסילתית לעידן הבא ורכבת ישראל כבר בונה את החזון המסילתי לשנת 2040".