רכבת ישראל: נסיעת מבחן ראשונה בקו המהיר ירושלים - ת״א

קו הרכבת המהיר מירושלים מגיע עד תחנות השלום ות״א סבידור בתל אביב. חשמול הקטע האחרון בין תחנות ההגנה וסבידור תוכנן להסתיים ביוני השנה אולם בשל האצת עבודות התשתית הוקדם לוח הזמנים. מיכה מייקסנר, מנכ״ל רכבת ישראל: עובדים במרץ לקראת ימים טובים יותר


11:00 ,05.04.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

הרכבת ממשיכה בהאצת פרויקטי התשתית בעטיה של התקופה הנוכחית בה נעצרה תנועת רכבות הנוסעים בשל נגיף הקורונה. לאחר שלאחרונה הושלמה הקמת תשתית החשמול בין תחנות ההגנה לסבידור, בוצעה הבוקר (ראשון) בהצלחה נסיעת מבחן של רכבת חשמלית מהירה בין תחנת ההגנה לתחנת ת״א סבידור מרכז.

 

מרכבת ישראל נמסר כי חישמול קטע זה תוכנן להסתיים ביוני השנה, ואולם הרכבת וחברת סמי הספרדית האיצו מאוד את הפעילות החישמול והקדימו את סיום התשתית בחודשיים. בשבועות הקרובים תבצע הרכבת נסיעות ניסוי סדרתיות, לקראת הפעלה לנוסעים. 

 

נסיעת המבחן נועדה לבצע בדיקה ראשונית של התשתית החשמלית ואיתור פערים לקראת הפעלתו המסחרית של הקו. אז יוכלו הנוסעים ליהנות מנסיעה ישירה, ללא החלפות, בין ירושלים ותל אביב סבידור מרכז. נזכיר כי הקו המהיר הופעל עד כה רק בין תחנת נתב״ג לירושלים. 

 

מנכ״ל הרכבת מיכאל (מיכה) מייקסנר אמר כי ״השלמת החישמול והפעלת הקו המהיר בין ירושלים לתל אביב סבידור הינה בשורה משמעותית לציבור הנוסעים, אשר ייהנו מהרחבת השירות לתחנות השלום וסבידור המרכזיות, הנהנות מקישוריות גבוהה לכל רחבי גוש דן. לצערנו הישג זה מגיע בימים קשים של מגפה וסגר, ואולם אנו עובדים במרץ לקראת ימים טובים יותר, ומכינים לציבור שירות רכבת מבטיח ואיכותי״.

 

מייקסנר הוסיף כי ״זהו הישג חשוב בפרויקט הלאומי לחישמול רשת המסילות, המגיע לאחר מאמצים רבים ועבודה אינטנסיבית של קבלן החישמול והרכבת בשיתוף נציגי הממשלה. הישג זה מוכיח את חיוניותו של המתווה להאצת החישמול שגובש עם קבלן החישמול, בחסות המדינה ונציגי משרד התחבורה והאוצר. בעיקר בימים בהם מתאפשרת האצת הפרויקט והובלת מערכת הרכבות והתחבורה בישראל לעידן מתקדם יותר״.