רכבת ישראל: נמצא המתווה להפעלת רכבת ללא החלפות בנגב המערבי

הקו יפעל בתדירות של אחת לשעה לכל כיוון ויהיה ללא החלפות. השירות יפעל בשני הכיוונים, ויעבור מבאר שבע דרך נתיבות, שדרות, אופקים, אשקלון, לתל-אביב וצפונה


11:36 ,04.11.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

בעקבות פניות התושבים ולאחר שיח עם ראשי רשויות באזור, שרת התחבורה והבטיחות בדרכים הנחתה להוסיף רכבת בזמן שלב הביניים של פרויקט החשמול של קו אשקלון, זאת על מנת לאפשר נסיעה ישירה ונוחה לתושבות ולתושבים בזמן חשמול הרכבת.

 

בהובלת שרת התחבורה ומנכ״לית משרד התחבורה ובהמשך לעבודת מטה מאומצת של גורמי משרד התחבורה יחד עם רכבת ישראל, נמצא המתווה שיאפשר המשך פעילות קו רכבת ללא החלפות בנגב המערבי. הקו יפעל בתדירות של אחת לשעה (לכל כיוון) ויהיה ללא החלפות. השירות יפעל בשני הכיוונים, ויעבור מבאר שבע דרך נתיבות, שדרות, אופקים, אשקלון, לתל-אביב וצפונה.

 

בנוסף, עם פתיחת הקו החשמלי מאשקלון צפונה, יוארכו שעות הפעילות בקו המערבי עד חצות (במקום עד השעה 20:00 כיום).

 

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח״כ מרב מיכאלי: ״הליך החשמול של פסי הרכבת הוא הליך קריטי למדינת ישראל ולהפיכת העורק התחבורתי המרכזי שלה לנקי יותר, מהיר יותר ונוח יותר. ההחלטה להתחיל אותו התקבלה לפני כניסתי לתפקיד וכעת אני פועלת שהוא יסתיים בהקדם, תוך כמה שפחות פגיעה בשירות לציבור וכמה שיותר מענים חלופיים. שמחתי שראשי המחאה וראשי הרשויות בדרום פנו אליי, ויחד עם גורמי המקצוע עשינו מאמץ גדול והצלחנו למצוא מענה לפער שהם הציגו בפניי. אני סמוכה ובטוחה כי הפתרון שהעמדנו, יחד עם הרכבת אשר נרתמה למהלך, יספק את המענה התחבורתי הראוי ויאפשר לנוסעות ולנוסעים להגיע בקלות ממקום למקום״.