רכבת ישראל מוכרת רכבות ותיקות

החברה מוכרת ארבעה סטים של קרונועים מסוג IC3 וזאת לאחר שנסעו יותר מ-3 מיליון ק״מ על המסילה, וזאת במטרה להגדיל את הכנסות החברה. רכבת ישראל: התעניינות רצינית מצד חברות בדנמרק


11:18 ,17.07.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

לאחר שנסעו יותר מ-3 מיליון ק״מ על המסילה הקרונועים הוותיקים יצאו משירות, ובמקום לגרוט אותם בעלות נמוכה, מציעה אותם רכבת ישראל למכירה, במטרה להגדיל את הכנסותיה.

 

מתחם התחזוקה של רכבת ישראל בדימונה הפך בימים האחרונים לאולם תצוגה יוצא דופן, בשל ארבעה סטים של קרונועים מסוג IC3 המועמדים כעת למכירה.

 

מדובר על הקרונועים הוותיקים ביותר ברכבת ישראל, מהסדרה הראשונה שנקלטה בשנת 1992. סט הקרונועים הראשון שנקלט יצא משירות גם הוא, והוצב לתצוגה במוזיאון הרכבת בחיפה.

 

לצד הרכבות החדישות יותר: הדו קומתיות האדומות, והסימנס הכחולות, ממשיכים הקרונועים לתת שירות לנוסעים, וכיום פעילים מידי יום בין 27-35 סטים, בהתאם לסבבי התחזוקה הנדרשים.

 

ברכבת ישראל יש סימפטיה מיוחדת לקרונועים הללו, שכן אלו מסמנים את נקודת המפנה של הרכבת, עם חניכת התחנות החדשות והמחודשות בשנות ה-90׳, והגדלת השירות בקווים השונים.

 

הקרונועים המונעים בכוחות עצמם ללא קטר, הגיעו בסטים של 3 קרונות כל אחד, וברכבת ישראל מופעלות גם רכבות המורכבות מ-5 סטים, הכוללות 12 קרונות. אורך כל סט 58 מטרים, משקלו 101 טונות, והוא כולל 4 מנועים של 394 כ״ס כל אחד. מהירות הנסיעה המירבית היא 160 קמ״ש. בכל שלישיית קרונות מותקנים בין 167-177 מושבים.

 

ברכבת ישראל מספרים כי יש מתעניינים רבים, כאשר הרציניים ביותר הם דווקא חברות שונות מדנמרק, מדינת מוצאם של הקרונועים, אשר מחפשות קרונות לתצוגה של ריהוט מותאם לרכבות.