מרכבת ישראל נמסר כי ״בניגוד להוראות בית הדין לעבודה שאסר על עיצומים וצעדים ארגוניים, ולמרות המשא ומתן המתמשך, חוזרת ראש ועד הרכבת הגב׳ גילה אדרעי לפעול באופן כוחני ובלתי חוקי, שוברת את השקט התעשייתי אשר שרר בחודשים האחרונים, שהביא לשיפור השירות הנוסע, נתון הדיוק, וכן להתקדמות משמעותית בפרויקט הקו המהיר לירושלים והגעתו לתל אביב.
הישגים אלה, שנרשמו בזכות מאמציהם של כלל עובדי הרכבת, זוכים להערכה רבה בקרב הנהלת החברה והמנכ"ל הנכנס, וכעת עלולים לרדת לטמיון בשל פעולותיה של ראש הוועד״.
לטענת דוברות רכבת ישראל, ביממות האחרונות יזמה אדרעי מספר צעדים ארגוניים ועיצומים בלתי חוקיים, בהם איסור נסיעות ניסוי חשמליות מדרום לנתב״ג, במקטע שחושמל לאחרונה, מניעת חלפים לטיפולי תחזוקה חיוניים של קטרים חשמליים, התחלויות מרוכזות של נהגי מטען, אשר שבעה מהם הודיעו על מחלה בתוך שעות בודדות, והפרעה לחלוקת מכשירי קשר POC החיוניים לשמירה על בטחון הנוסעים.
מהרכבת נמסר עוד כי ניסוי בקטר החשמלי שתוכנן להתבצע ביום שישי בבוקר בוטל, וזאת בשל הפרעות בעבודות לחיבור הקו המהיר לתל אביב, וזאת למרות שבית הדין לעבודה נתן צו מניעה המחייב את ועד הרכבת להפסיק השבתת העבודות לאלתר.
״צעדים אלה מבוצעים בניגוד להוראתו של בית הדין מחודש אפריל האחרון, עלולים להביא לדחיית מועד הפעלתו של הקו המהיר עד לתחנת ההגנה ללא החלפה בנתב״ג, ומביאים כבר היום לביטול רכבות מטען רבות ופגיעה כספית ברכבת ישראל, לצד הפרעה לניהולה התקין של כלל רשת הרכבות״.
בהנהלת הרכבת מציינים כי הם ״פנו ביום חמישי לבית הדין לעבודה בבקשה לאסור על ראשי הוועד לפעול באמצעים פסולים אלה, וקוראים לראשי הוועד וגילה אדרעי לחדול מהפגיעה בעובדי הרכבת ונוסעיה, ליישר קו עם עובדי הרכבת ומאמציהם לקידומה של החברה, ולחדש את המשא ומתן בתום לב״.