רכבת ישראל: הפסד של 15 מיליון שקל מתחילת השנה

החברה נמצאת במגעים עם המדינה לתיקון הסכם הפיתוח וההפעלה כדי שישקף באופן מיטבי את עלויותיה ואת הסובסידיה שהיא מקבלת. מגזר המטענים רשם בהפסד של 18 מיליון שקל לעומת הפסד של 18 מיליון שקל ברבעון המקביל


10:28 ,28.11.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

רכבת ישראל פרסמה אתמול את תוצאותיה לרבעון השלישי של שנת 2019. סך הכנסות החברה ברבעון השלישי הסתכמו בכ-664 מיליון שקלים, בהשוואה לכ-608 מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות ממגזר הנוסעים ברבעון השלישי של 2019 עמדו על 569 מיליוני שקל, גידול של 10 אחוזים ביחס לתקופה המקבילה אשתקד (516 מיליון).

 

את הרבעון השלישי של שנת 2019 סיימה רכבת ישראל בהפסד תפעולי תזרימי (EBITDA) של 2 מיליון שקל, את תשעת החודשים הראשונים של 2019 סיימה רכבת ישראל ברווח תפעולי תזרימי (EBITDA) של 1 מיליון שקל.

 

ההפסד הכולל בתשעת החודשים הראשונים של 2019 עמד על 15 מיליון שקל לעומת 288 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

 

מדוברות רכבת ישראל נמסר כי החברה נמצאת במגעים עם המדינה לתיקון הסכם הפיתוח וההפעלה כדי שישקף באופן מיטבי את העלויות שמושתות עליה, ואת הסובסידיה שאמורה החברה לקבל, ובכך לשקף באופן מיטבי ומהימן את התוצאות העסקיות שלה.

 

ממוצע הנסיעות היומי הכללי ברבעון השלישי של 2019 עמד על כ-268 אלף נסיעות ביממה, המהווה צמיחה של 9.4 אחוזים ביחס לנתון מהרבעון המקביל אשתקד (245 אלף). ממוצע הנסיעות היומי בימי העומס (ראשון וחמישי) עמד ברבעון השלישי של 2019 על 280 אלף נסיעות, לעומת 256 אלף נסיעות ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 9.4 אחוזים. 

 

במהלך תשעת החודשים הראשונים של 2019 עמד מספר הנסיעות על  52.4 מיליון נסיעות, צמיחה של 6.3 אחוזים ביחס לתקופה המקבילה אשתקד (49.2 מיליון). ברבעון המדווח עמד מספר הנסיעות ברכבת על כ-18.2 מיליון, לעומת 15.7 מיליון נסיעות בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-16 אחוזים. ההכנסות ממגזר הנוסעים ברבעון המדווח הסתכמו בסך של כ-569 מיליון שקלים, לעומת הכנסות בסך של כ-516 מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד.

 

הובלת המטענים

 

ברבעון המדווח הובילה רכבת ישראל כ-2.2 מיליון טון, לעומת 2.1 מיליון טון בתקופה המקבילה אשתקד. הכנסות הרכבת מהובלת מטענים עמדו ברבעון המדווח עומדות על 82 מיליוני שקלים, ביחס להכנסות של 80 מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד. הפסדי מגזר המטענים ברבעון השלישי של 2019 עמדו על 19 מיליון שקל, לעומת הפסד של 18 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

 

ההפסד במגזר המטענים מיוחס בין היתר להורדת כמות רכבות המטען המופעלות, וזאת בשל הפסקת תנועה יזומה לצורך עבודות תשתית ופיתוח, כמו כן לצורך עבודות לחישמול רשת המסילות. ברבעון המדווח החלה רכבת ישראל בביצוע פרויקט המסילה המזרחית אשר תהווה ציר עוקף למסילות החוף ופרוזדור איילון, ותגדיל משמעותית של הגמישות התפעולית של רכבת ישראל וכן את פוטנציאל שינוע המטענים.  

 

פרויקטים ותשתית

 

במהלך הרבעון השלישי ביצעה רכבת ישראל קפיצת דרך משמעותית במיזמי התשתית הגדולים: סיימה את הנחת התשתית החשמלית המלאה בין ירושלים לתחנת תל אביב ההגנה ולוד, והחלה בביצוע נסיעות הרצה סדירות לקראת הפעלת השירות לנוסעים בסוף השנה. כמו כן החלה רכבת ישראל בביצוע המקטע הדרומי של פרויקט המסילה המזרחית, וכן החלה בביצוע פרויקט מסילת 431. פרויקטים אלה יביאו להגדלה ניכרת במספר הרכבות המופעלות, תוך שיפור משמעותי של הגמישות התפעולית והיכולת להגדלה ניכרת במספר הנסיעות ברכבת בשנים הקרובות.