רכבת ישראל: המשרד להגנת הסביבה פועל להפסקת תנועת הרכבות לת"א

חברת רכבת ישראל מעדכנת כי המשרד להגנת הסביבה הוציא לה זימון בהול לשימוע בנוגע לרמת זיהום האוויר בתל אביב, וזאת למרות דיאלוג רציף בין שני הגופים, כאשר המשמעות היא סגירת קווי הרכבת


14:09 ,03.01.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

מחברת רכבת ישראל נמסר כי למרות דיאלוג מקצועי רציף, שנמשך זה כמה שנים, בין רכבת ישראל לבין המשרד להגנת הסביבה בנוגע לרמת זיהום האוויר בתחנת הרכבת "השלום" בתל-אביב ובתחנות  "קוממיות" ו"יוספטל" בקו איילון, החליט המשרד להוציא לרכבת ישראל זימון בהול לשימוע.        


עוד נמסר מהרכבת כי ההזמנה לשימוע נמסרה על אף שהרכבת נוקטת בכל האמצעים שעומדים לרשותה למציאת פתרונות מקצועיים מידיים לנושא, הן בארץ והן בחו"ל, ולמרות שפרויקט חשמול קווי הנוסעים של החברה, שכידוע, נמצא כבר בעיצומו, צפוי לצמצם את זיהום האוויר כבר עם הפעלת קו הרכבת המחושמל הראשון, מהרצליה לירושלים ולסייע בפתרון הבעיה, בטווח של שנים אחדות.           
 

"מאחר והרכבת אינה מתכוונת לפעול בניגוד לדין, המשמעות האופרטיבית של החלטת המשרד להגנת הסביבה הינה סגירתם המיידית, המלאה או החלקית, של קווי הרכבת העוברים בתל אביב".

           
למעשה, טוענת חברת רכבת ישראל, מאיים המשרד להביא לסגירת תחנות הרכבת העמוסות ביותר בישראל, המשרתות כמאה אלף נוסעים ביום, ובפועל – להשבתת כל תנועת הרכבות אל מטרופולין תל-אביב וממנו. "מעבר לכאוס התחבורתי הלאומי שייגרם בשל כך, ברור גם הנזק לבטיחות בדרכים ולהשפעה ההרסנית גם על זיהום האוויר וזאת לאור עשרות אלפי מכוניות נוספות ואוטובוסים בכבישים במקום רכבות", נכתב בהודעת רכבת ישראל.

           
מדוברות רכבת ישראל נמסר כי "רכבת ישראל תפעל לשכנע את המשרד להגנת הסביבה כי האינטרס הלאומי מחייב את המשך תנועת הרכבת במקביל לשיתוף פעולה בין הצדדים במציאת פתרון כולל לסוגיה והכל לטובת ציבור הנוסעים בישראל.           


"לצערנו, מוכיח הזימון הבהול לשימוע, כי הדבר לא צלח בידנו עד כה אולם לא נפסיק לנסות. רכבת ישראל פועלת לקבלת הנחיות משרד התחבורה בנושא".