רכבת ישראל החלה בהפעלת רכבות אלסטום עם עשרה קרונות

משרד התחבורה ורכבת ישראל החלו לראשונה בהפעלת רכבות אלסטום דו קומתיות אדומות עם עשרה קרונות וקיבולת של 1,300 מקומות ישיבה. סך הכל מופעלים מדי יום בין 35-40 מערכי רכבת ארוכים המורכבים מ-8 קרונות, 10 קרונות או 12 קרונות


10:10 ,21.08.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

משרד התחבורה ורכבת ישראל החלו לראשונה להפעיל רכבות מסוג אלסטום (דו קומתיות אדומות) עם עשרה קרונות בעלות קיבולת של כ-1,300 מקומות ישיבה. זאת כחלק מההיערכות לגידול המשמעותי בכמות הנוסעים השנתית, מ-70 מיליון נסיעות בשנת 2019 לכ-200 מיליון נסיעות בשנת 2030 וכ-300 מיליון נסיעות בשנת 2040. רכבות האלסטום (דו קומתיות אדומות) מופעלות מזה מספר שנים בתצורה של שבעה ושמונה קרונות. 

 

לאחרונה, עם הגידול המבורך בכמות הנוסעים ברכבת, והרצון לשיפור השירות והורדת העומסים, ולאחר שבוצעו ניסויים שונים והתאמות תפעוליות, החלה הרכבת בהפעלת רכבות אלסטום עם עשרה קרונות. עם קבלת כל האישורים הנדרשים, רכבות אלה נכנסו לאחרונה לשירות באופן הדרגתי, בהתחלה בקווים הצפוניים, המאופיינים בביקושים גבוהים. 

 

לצד זאת, מפעילה הרכבת מזה מספר חודשים רכבות חשמליות ארוכות רבות קיבולת, מסוג סימנס DDEMU עם עשרה ושתיים עשרה קרונות, עם קיבולת של כ-1,500-2,000 נוסעים. רכבות אלה מופעלות בקווים לירושלים, ובקו הפרברי שבין בנימינה לאשקלון. 

 

סך הכל מופעלים מדי יום בין 35-40 מערכי רכבת ארוכים המורכבים מ-8 קרונות, 10 קרונות או 12 קרונות. 

 

לאחרונה אישר דירקטוריון רכבת ישראל בראשות עו״ד משה שמעוני תכנית הצטיידות משמעותית נוספת בשווי של 1.7 מיליארד יורו הכוללת 81 קרונועי סימנס DDEMU נוספים, לצד 96 קרונות דו-קומתיים מתוצרת אלסטום, וכן קטרים חשמליים. קרונות אלה, יחד עם הפעלת קרונועי ה-DDEMU הכפולים, צפויים להקל משמעותית על העומס בקרונות, וכן יופעלו בעתיד בפרויקטים המסילתיים המבוצעים כיום על ידי רכבת ישראל כגון מסילת 431, המסילה המזרחית ועוד.

 

שרת התחבורה מירי רגב: ״דווקא בתקופה המאתגרת הזו, שעה שחיילנו האמיצים נלחמים ממש בשעות אלו בכל הגזרות, אנחנו במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים מחייבים לעשות הכל כדי לשמור על רציפות תפקודית ביבשה, באוויר ובים. לרכבת ישראל יש חשיבות עצומה במשימה הזו ואני מודה ליו״ר ולמנכ״ל על עבודתם המסורה בימים אלו ועל הפעלת הרכבות מהדגמים החדישים ביותר הקיימים בעולם. הציבור הישראלי מביע את אמונו מדי יום ברכבת ישראל ומספר הנוסעים בה גדל בהתמדה. ברוח החדשנות של המשרד אישרנו את הפעלת הקרונות החדישים והרכש הנוסף על מנת לאפשר נסיעה שקטה בטוחה ונקייה בצד שמירה על איכות החיים ואיכות הסביבה. נמשיך לרשת את מדינת ישראל מקריית שמונה עד אילת ברשת רכבות יעילה וחדשנית״. 

 

מנכ״ל רכבת ישראל, שיקו זנה: ״בזכות שיתוף פעולה עם משרד התחבורה ועבודה מסורה של אנשי הרכבת אנו ממשיכים במגמת הארכת הרכבות הקיימות לשמונה, עשרה, ו-12 קרונות. הארכת הרכבות מוסיפה מדי יום אלפי מקומות ישיבה בכלל הרשת הרכבתית, ומאפשרת שיפור משמעותי בשירות הרכבתי, הבא לידי ביטוי הן בהורדת העומסים ברכבות, והגדלת היצע מקומות הישיבה, והן בשיפור הדיוק הרכבתי בכל הארץ. לצד פיתוח תשתיות המסילה המואץ, הארכת רכבות קיימות, ושילוב טכנולוגיות מתקדמות כגון מערכות איתות וחישמול, יאפשר לנו להיערך למתן שירות רכבתי איכותי בעשורים הקרובים, בהם מספר הנוסעים ברכבת צפוי לזנק״.