רכבת ישראל: 18 בוגרים למסלול הנדסת מסילה בטכניון

מדובר במסלול אקדמי ראשון מסוגו בישראל המקנה הכשרה ייעודית בתחום הנדסת המסילה. תוכנית הלימודים הנה פרי יוזמת שיתוף פעולה של רכבת ישראל ומשרד התחבורה עם היחידה ללימודי המשך בטכניון


09:45 ,26.07.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

טקס הסיום החגיגי ל-18 בוגרי המחזור הראשון והשני של תכנית הנדסת המסילה בטכניון - המסלול האקדמי הראשון מסוגו בישראל המקנה הכשרה ייעודית בתחום הנדסת המסילה - התקיים לפני מספר ימים בהשתתפות מנכ״ל הרכבת, מיכאל (מיכה) מייקסנר, דיקאן הפקולטה להנדסה אזרחית בטכניון, פרופ׳ שלמה בכור,  ראש המכון לחקר התחבורה בטכניון, פרופ׳ תומר טולדנו, ומנהל אגף רכבות בכיר במשרד התחבורה, אליאס מטר.

 

תוכנית הלימודים הנה פרי יוזמת שיתוף פעולה של רכבת ישראל ומשרד התחבורה עם היחידה ללימודי המשך בטכניון, לטובת מימוש התוכנית האסטרטגית לפיתוח רשת המסילות עד שנת 2040. מסלול זה פותח על מנת לתת מענה לצורך הלאומי להכשרת מהנדסים בתחום המסילה, תחום הכרחי לטובת יישום הפרויקטים המסילתיים הרבים המתוכננים לעשורים הקרובים.

 

ברכבת ישראל מקווים כי התוכנית תמשיך ותכשיר מדי שנה עשרות מהנדסים, ותדביק את הביקוש כבר בשנים הקרובות.

 

כבר היום, חסרים לרכבת ישראל, וכן לחברות תשתית אחרות, עשרות מהנדסים לצורך תכנון, ביצוע ותחזוקת רשת המסילות. כעת פועלים ברכבת ישראל להבטחת פיתוח רשת המסילות בעתיד הקרוב, כאשר הצורך במהנדסי מסילה למימוש התכניות האסטרטגיות ילך ויגבר.

 

עד שנת 2040 צפויה רשת המסילות של רכבת ישראל לצמוח מ-1,500 ק״מ כיום ל-2,500 ק״מ בשנת 2040, זאת לצד הגדלת מספר תחנות הנוסעים מ-69 כיום ל-120 תחנות בשנת 2040. בהתאמה, צפוי מספר הנסיעות ברכבת לצמוח ל-300 מיליון בשנת 2040.

 

לצד פרויקטי הרכבת הכבדה, מקודמים בישראל פרויקטים מסילתיים רבים אחרים, כגון רשת הרכבות הקלות והמטרו, מה שיגדיל עוד יותר את הביקוש למהנדסי מסילה.