קוסקו פאסיפיק תיגש למכרז להפרטת רשת הרכבות ביוון

לאחר שהיתה המגיש היחיד במכרז להפרטת נמל פיראוס, מעוניינת הקבוצה ברשת הרכבות ביוון על מנת ליצור מרכז שטעון עם חיבורים לבלקן ולמזרח ומרכז אירופה


12:11 ,08.02.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

לאחר שהגישה הצעה (והיתה החברה היחידה) לרכישת הבעלות על נמל פיראוס, מתכננת קוסקו פאסיפיק להגיש הצעה גם על רשת מסילות הברזל ביוון.

 

על פי גורמים הקרובים לנושא, ההצעה לרכישת רשת הרכבת של יוון – TRAINOSE – תאפשר לקוסקו פאסיפיק להקים hub אירופאי, שיאפשר לה לשטען מטען בכל רחבי אירופה, על ידי חיבורים לתעלת סואץ מצד אחד ולרכבות החברות את יוון עם מדינות הבלקן, מרכז ומזרח אירופה מצד שני.

 

המיזוג של קוסקו עם צ'אינה שיפינג בדצמבר 2015 מתאים לכוונה של קוסקו למקד את תשומת הלב ביוון, כמו גם למדיניות ה"רצועה אחת, דרך אחת" של ממשלת סין, על ידי יצירת עסקים לחברות ענק תעשיתיות בסין, הסובלות מההאטה הכלכלית במדינה.

 

שלא כמו במכרז להפרטת נמל פיראוס, במכרז להפרטת רשת הברזל – שמוערך בעשרות מיליוני אירו בלבד - עשויה קוסקו לעמוד לתחרות למול חברות רכבות אמריקאיות ובראשן Watco וכן מצד חברה יוונית. הצעות למכרז ניתן להגיש מ-1 בפברואר.

 

בנוסף, קוסקו צפויה להתחרות על מכרז ההפרטה של פיתוח והפעלת מרכז מטען בעלות של 250 מיליון אירו, שיהיה בעל חיבורים לנמל פיראוס ולרשת הרכבות הלאומית. תאריך היעד להגשת הצעות למכרז זה הוא 31 במאי.

.