פורסם מכרז נוסף לפרויקט רכבת העמק

המכרז כולל הקמת תשתית למסילת ברזל באורך של כארבעה קילומטרים, מחיפה (מסילת החוף) ועד מפעל נשר (מזרחית ליישוב נשר), וכן גשרים באורך כולל של כשני קילומטרים מעל שדרות ההסתדרות בחיפה


00:00 ,04.04.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

החברה הלאומית לדרכים (מע"צ לשעבר) פרסמה אתמול מכרז נוסף של פרויקט רכבת העמק המתוכנן בין חיפה לגשר "שיח חוסין" (נהר הירדן) שבעמק בית שאן, כך הודיע שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ.

השר כץ ציין כי, המכרז שפורסם כולל הקמת תשתית למסילת ברזל באורך של כארבעה קילומטרים, מחיפה (מסילת החוף) ועד מפעל נשר (מזרחית ליישוב נשר), וכן גשרים באורך כולל של כשני קילומטרים מעל שדרות ההסתדרות בחיפה.

ממשרד התחבורה נמסר כי, מדובר במכרז השלישי של רכבת העמק המתפרסם בתוך פחות מחודש. לפני כשלושה שבועות פרסמו משרד התחבורה והחברה הלאומית לדרכים את המכרז הראשון להקמת מסילת ברזל שתחבר בין חיפה לגשר שיח חוסין (נהר הירדן) שבעמק בית שאן ובעתיד תתחבר לאירביד שבירדן.

השר כץ החליט לפני שנה להאיץ את פרויקט רכבת העמק והטיל על החברה הלאומית לדרכים לקדם את המיזם כחלק מתוכנית "נתיבי ישראל", שנועדה ליצור רשת של רכבות וכבישים מהירים מקרית שמונה שבצפון ועד אילת שבדרום.

עוד נמסר כי, מסילת העמק שאורכה כ-60 קילומטר תעבור בחלקה בסמוך לתוואי מסילת העמק ההיסטורית. תוואי המסילה הנוכחי יתפצל מתחנת לב המפרץ, ליד צומת הציק פוסט, מזרחה ויעבור בגשר מעל שדרות וההסתדרות לכיוון יגור ואזור צומת העמקים. הקו ימשיך לאזור צומת התשבי לאורכו של עמק יזרעאל.

לאורך המסילה יוקמו בשלב הראשון חמש תחנות רכבת מתוך שמונה תחנות המתוכננות על תוואי הקו: לב המפרץ, כפר יהושע, כפר ברוך, תחנת עפולה, ותחנת בית שאן. בנוסף, יוקמו גשרים באורך כולל של כארבעה קילומטרים ותיכרה מנהרה, באורך קילומטר אחד שתצא מתחנת עפולה.

שר התחבורה ציין כי, "הקמת מסילת הרכבת עבור מטענים וחיבורה לנמל חיפה ומרכז הארץ תאפשר לצמצם את תנועת רכבות המשא בקו החוף ולהפחית את תנועת המשאיות בכבישים. בכך היא גם תקטין את עומסי התנועה ומעורבותן של המשאיות בתאונות דרכים".

הוא הוסיף כי, "חיבור ערים כמו נשר, מגדל העמק, עפולה, ובית שאן לרשת המסילות הארצית יקצר משמעותית את זמן ההגעה למרכז הארץ ויעלה משמעותית את ערך הנדל"ן של הערים והישובים שבתוואי הרכבת. מדובר במהפכה של ממש שתעלה את ערך הנדל"ן של ישובים אלה ותרחיב את אפשרויות המגורים והתעסוקה של התושבים".

מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים, אדריכל שי ברס ציין כי, מסילת הרכבת החדשה תיצור מסלול באורך של כ-60 קילומטרים, המיועד לנסיעת רכבות נוסעים ומשא עד למהירות של 160 קמ"ש "השלמתה של מסילת העמק החוצה את המדינה לרוחבה תאפשר תנועה מהירה של נוסעים מבית שאן לחיפה ותנועת מטענים מנמל חיפה תוך צמצום תנועת המשאיות, זיהום אוויר ועומסי תנועה", אמר ברס.