עלייה משמעותית במספר הנסיעות לתחנת הרכבת נתב"ג בחודש אוגוסט

אחד מכל חמישה נוסעים בשדה התעופה עבר בתחנת הרכבת נתב"ג, נהנה משירות רכבתי לאורך כל שעות היממה. רכבת ישראל הקמה כניסה חדשה מצד מערב, ותגברה את התחנה הפעילה לאורך כל שעות היממה במנהלים, קופאים ודיילים


13:36 ,27.08.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

חודש אוגוסט הינו שיא עונת התיירות, בו עוברים בנמל התעופה בן גוריון, השער האווירי העיקרי של מדינת ישראל, כ-100 אלף נוסעים מידי יום, כך על פי נתוני רשות שדות התעופה.

 

על פי נתוני רכבת ישראל, בשלושת השבועות הראשונים של חודש אוגוסט, בממוצע אחד מכל חמישה נוסעים שעבר בנתב"ג בתקופה זו, ויתר על נסיעה ברכב, עשה שימוש ברכבת על מנת להגיע או לצאת משדה התעופה, ובכך חסך זמן רב וכסף בנסיעה ברכב, עמידה בפקקים וחיפוש חנייה יקרה.

 

מנתוני רכבת ישראל עולה כי בין התאריכים 1-24.8.19 בוצעו בתחנת הרכבת בנתב"ג כ-355 אלף נסיעות. נתון המהווה גידול של 27 אחוזים בהשוואה לחודש מאי השנה, בו בוצעו בתחנת נתב"ג כ-280 אלף נסיעות.

 

בחישוב ממוצע נסיעות יומי, בניכוי סופי שבוע, עולה כי בין התאריכים .1-24.8.19, בוצעו בתחנת נתב"ג כ-22 אלף נסיעות יומיות, גידול של כ-40 אחוזים ביחס לתקופה המקבילה בחודש מאי השנה, בה עמד ממוצע הנסיעות היומי בתחנה על כ-15.8 אלף.

 

נתונים אלה אינם כוללים נוסעים שביצעו החלפה בתחנה, למשל נוסעי הקו המהיר לירושלים.

 

ברכבת ישראל נערכו מבעוד מועד לגידול בכמות הנסיעות בתחנה, המופעלת לאורך כל שעות היממה (מלבד שישי ושבת) ולקראת חודשי הקיץ, הוקמה כניסה חדשה, מכיוון מערב, ותוגבר משמעותית כוח האדם בתחנה. מספר הקופאים והקופאיות הוכפל, וכן הוכפל מספר מנהלי המשמרת המוצבים בתחנה בכל עת, זאת לצד עיבוי משמעותי של דיילי השירות והוספה של מכונות אוטומטיות לממכר כרטיסים, שלידן מוצב דייל לסיוע ברכישה.

 

ברכבת מדגישים כי לאורך כל השנה, ובדגש על חודשי הקיץ, מופעל שירות לילה מ-22 תחנות רכבת בכל רחבי הארץ, במסגרתו ניתן להגיע לתחנת נתב"ג לאורך כל שעות היממה, לחסוך את הפקקים ובעיות החנייה.
 

ברכבת מוסיפים כי בשבועות האחרונים, במסגרת פיילוט המבוצע כעת, שולבו בחלק מהרכבות בקו הנגב המערבי, המשרת את תושבי הדרום בדרכם לשדה התעופה, קרונות אורבניים. הקרונות החדשים כוללים מספר מושבים זהה, אך בשינוי תצורת הקרון, הצליחו ברכבת להגדיל את המרווח הפנימי בקרון, כך שניתן מענה משופר גם לנוסעים עם כבודה רבה.