סכסוך עבודה הוכרז ברכבת

בהסתדרות טוענים שעילת הסכסוך היא הפעלת לוח הזמנים החדש, שגרמה לעומס עבודה ולפגיעה בתנאי ההעסקה של העובדים; מבטיחים שהנוסעים לא ייפגעו


10:06 ,23.06.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

ההסתדרות הודיעה אתמול (א') על סכסוך עבודה ברכבת ישראל.

 

הצדדים נכנסים עכשיו לפרק זמן בן 14 יום, שלאחריו (החל מ-7 ביולי), יוכלו עובדי הרכבת לנקוט בעיצומים. בהסתדרות מדגישים כי נוסעי הרכבת לא ייפגעו מהעיצומים הצפויים.  

 

סכסוך העבודה נוגע ל-2,300 עובדי הרכבת. הוא הוכרז בעקבות הצעדים החד-צדדיים שנקטה ההנהלה, ביניהם הפעלת לו"ז חדש החל מה-14 ביוני ללא הסדרת הנושא מול נציגות העובדים.

 

לדברי ההסתדרות, מדובר במהלך שהגדיל באופן משמעותי את עומס העבודה על העובדים וכלל שינויים מרחיקי לכת בלוח זמני העבודה עקב הוספת 49 רכבות ביום.

 

עילות הסכסוך נעוצות בהתנהגות הפוגענית של החברה כלפי נציגות העובדים המוסמכת ובהתעלמות של ההנהלה מהדרישה לתת מענה לעומס החריג שנוצר. המחסור בכוח האדם בחברה התגבר לאור הגדלת היקף העבודה ומוביל לפגיעה חמורה בתנאי עבודתם של העובדים.  

 

עוד עילה לסכסוך היא דרישתה של נציגות העובדים למצוא פתרון ביחס למתקנים שנמצאו לא ראויים לשימוש על רקע תנאי תברואה ירודים ופגיעה בבריאות ובטיחות העובדים.  הסכסוך הנוכחי עוסק גם בדרישה לחתימת הסכם קיבוצי להסדרת קליטת הנדסאים מתמחים כעובדים בהסכם קיבוצי.

 

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי: "צר לי כי הנהלת הרכבת מעדיפה להכפיש את עובדיה במקום לקיים איתם שיח הולם, כראוי למערכת יחסי עבודה קיבוציים בחברה. מדובר בהתנהלות הראויה לכל גינוי, בייחוד לנוכח העובדה כי מדובר בשירות הציבורי. מלבד הרושם המטריד שמותירה התנהגות ההנהלה, נזכיר גם שמדובר בפשרה גלויה על בטיחות הנוסעים".