מנכ״ל רכבת ישראל: ממשיכים לקדם את הפרויקטים הגדולים למרות אתגרי המלחמה

שיקו זנה: ״מדינת ישראל קיבלה החלטה אסטרטגית להשקיע בתשתיות רכבתיות, ואנו פועלים לקידום החלטה זו ביתר שאת. בתקופה הקרובה אנו נסיים את חיבור הנמלים החדשים, את המסילה המזרחית, מסילת 431 ונתחיל בבניית מגה הפרויקט של חיבור קריית שמונה לאילת״


13:41 ,21.02.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

מנכ״ל רכבת ישראל הנכנס שיקו זנה שוחח על השירות הרכבתי בזמן המלחמה, והתוכניות לשיקום המשק ופיתוח התחבורה המסילתית במסגרת ועידת התשתיות 360 בה השתתפו בכירי המשק, המגזר העסקי והמגזר הציבורי. זנה התראיין השבוע (ב׳) לראשונה מאז כניסתו לתפקיד, בנושא המשכיות עסקית ורציפות תפעולית של רכבת ישראל ומערכות התחבורה על רקע המלחמה והמצב הבטחוני. 

 

הראיון עסק בין היתר בשינויים והפחתת השירות בימים הראשונים למלחמה. המנכ״ל ציין כי ״בעקבות גיוס המילואים הנרחב נרשם מחסור בעובדים. כל עובד שגויס בצו 8, חיוני ככל שיהיה להפעלת הרכבת, קיבל מאיתנו את ברכת הדרך. למרות כל אלה, הצלחנו לחזור במהירות לרמת שירות דומה למה שהיתה לפני המלחמה, בזכות פעילויות מהירות שביצענו בהיבטי כוח אדם, גיוס, הכשרות מהירות ועוד. אנו מסיעים היום קרוב ל-600 רכבות וכ-240-250 אלף נוסעים מדי יום״.

 

עוד דיבר זנה על המשך פיתוח הפרויקטים בתקופה הנוכחית ואמר: ״אנו ממשיכים לקדם את הפרויקטים הגדולים שלנו למרות האתגרים הנובעים ממצב המלחמה. לשמחתי מדינת ישראל קיבלה החלטה אסטרטגית להשקיע בתשתיות רכבתיות, ואנו פועלים לקידום החלטה זו ביתר שאת. בתקופה הקרובה אנו נסיים את חיבור הנמלים החדשים, את המסילה המזרחית, מסילת 431 ונתחיל בבניית מגה הפרויקט של חיבור קריית שמונה לאילת באמצעות רכבות מהירות של 250 קמ״ש. מדובר במהפכה בשירות ברכבתי״.

 

עוד ציין זנה את האבידות שנרשמו מבין עובדי הרכבת ומשפחותיהם, וסיים בתקווה להחזרת החטופים, וכל חיילנו בשלום.